کد خبر: ۹۲۰۰۳
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۳

نماینده مجلس: خسارات کوی دانشگاه در 25خرداد از 18 تیر کمتر بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیته ویژه پیگیری بازداشت‌های اخیر ضمن اعلام تعداد اساتید و دانشجویان بازداشتی بر اساس گزارشهای واصله گفت: «کمیته ویژه در حال تحقیق است تا پس از بررسی جرائم دانشگاهیان بازداشتی در صورت قابل اغماض بودن، آنها تا زمان بازگشایی دانشگاهها آزاد شوند».

محمدحسن دوگانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: «بر اساس این گزارش غیررسمی اسامی 16 نفر به کمیته داده شده که عنوان می‌شود این افراد دانشجو هستند. بر همین اساس ما در حال پیگیری از وزارت علوم هستیم که مشخصات این دانشجویان، دانشگاههای محل تحصیل و سایر موارد ضروری مشخص شود».

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: «کمیته ویژه در حال تحقیق است که این 16 نفر دارای چه جرایمی هستند و اگر این افراد جرم سنگین و ریشه دار نداشتند و قابل اغماض بود، این افراد پیش از آغاز سال تحصیلی آزاد شده و به درس خود ادامه دهند».

وی اضافه کرد: «اگر از میان این افراد، افرادی باشند که در اغتشاشات حضور فعال داشته‌اند باید قوه قضائیه به این موضوع رسیدگی کند. چرا که این موضوعات به بررسی بیشتر نیاز دارد و بحث امنیت کشور و مشکلاتی که بوجود آمده مطرح است».

دوگانی تاکید کرد: «این گزارش به صورت غیررسمی به کمیته ویژه که بازدیدهایی از زندان اوین داشته‌اند اعلام شده است».

وی اضافه کرد: «کمیته ویژه بر این روند نظارت کاملی دارد تا این روند به صورت منطقی پیش برود. تلاش می‌کنیم تعداد کسانی که در بازداشت هستند به حداقل برسد و اکنون هم به دنبال این هستیم تعداد اندکی که بازداشت هستند آزاد شوند».

عضو کمیته ویژه پیگیری بازداشت‌های اخیر در خصوص احتمال آزادی دانشجویان زندانی گفت: «با توجه به پیگیری‌های که در حال انجام است امیدواریم در هفته آینده موضوع دانشجویان زندانی به نتایج مثبتی برسد».

وی درباره راهکارهای جبران خسارت دانشجویان آسیب دیده در جریانات اخیر گفت: «کمیته ویژه موضوع آسیب دیدگان را هم بررسی می‌کند و راهکارهایی برای جبران خسارت این افراد وجود دارد را پیدا می‌کند».

دوگانی با اشاره به بازدید از مجموعه کوی دانشگاه تهران و خسارتهای وارد شده به آن در شب 25 خرداد 88 یادآور شد: «خسارتهایی که به این مجموعه وارد شده است نسبت به خسارتهای زمان 18 تیر 78 بسیار کمتر است و برآوردی که از خسارت به کتابخانه، در و دیوار، سایت کامپیوتر و سایر مکانها وارد شده است حدود 200 میلیون تومان است که در مقایسه به 18 تیر کمتر است».

عضو کمیته ویژه پیگیری بازداشتهای اخیر در مورد سرنوشت چند تن از اساتید بازداشت شده دانشگاهها به مهر گفت: «در حال حاضر به صورت غیررسمی تنها نام دو استاد از دانشگاههای تهران و شهیدبهشتی به کمیته ویژه اعلام شده که این دو نفر در بازداشت بسر می‌برند و اگر اسامی دیگری هم مطرح باشد، هنوز تایید نشده است اما کمیته ویژه این موضوع را هم پیگیری می‌کند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین