کد خبر: ۹۲۰۰۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۶

ابراهیمی: راه برای بازگشت خواص به آغوش انقلاب باز است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: «همه باید با وحدت و انسجام حرکت کرده و از رهنمودهای رهبری عزیز و فرمایشات ایشان تبعیت کنیم».

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان این‌که "خواص و کسانی که همه‌ ما به وجود آن‌ها افتخار می‌کردیم، امروز متاسفانه از جایی که باید باشند کناره‌گیری می‌کنند" ادامه داد: «من به جناب آقای کروبی انقلابی می‌گویم؛ عزیز! چه شد نامه‌ای نوشتید که این نامه دل دشمنان را شاد کرد؟ و وقتی از شما سوال می‌شود که چه سندی دارید؟ می‌گویید؛ سندی نداریم».

وی ادامه داد: «من می‌گویم مسائل را ختم کنید؛ همه باید با وحدت و انسجام حرکت و از رهنمودهای رهبری عزیز و فرمایشات ایشان ـ که مدبرانه است ـ تبعیت و از فرصت حضور 40 میلیونی مردم در انتخابات به نحو احسن بهره‌برداری کنید».

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات مقام معظم رهبری در مورد مسجد ضرار اشاره و اظهار کرد: «باید دید که این مسجد ضرار در ایران اسلامی قبل و بعد از انتخابات به دست چه کسانی ساخته شد و چگونه درست شد. در زمان پیامبر اسلام 10-15 نفر بودند که پایه‌های اصلی مسجد ضرار را ساختند و باید دید در ایران اسلامی نیز چه کسانی بودند که مسجد ضرار را ساختند».

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان این‌که "در طول تاریخ مشاهده کرده‌ایم که افرادی که می‌خواستند علیه دین اقدام کنند از خود دین استفاده کردند و در واقع دین علیه دین شده است" ادامه داد: «شما دیدید وقتی که امام حسین(ع) را در کربلا به قتل می‌رسانند با نام حضرت رسول و نام‌های مقدس دیگر این کار را انجام می‌دادند؛ تا جایی که وقتی سر امام حسین (ع) را جدا می‌کردند، تکبیر و الله‌اکبر می‌گفتند در حالی که تکبیر اولین شعار پیامبر اسلام بود و مسلمانان در هرجا که به پیروزی می‌رسیدند از این واژه استفاده می‌کردند. در واقع به تعبیر شهید مطهری، از مذهب علیه مذهب و از دین علیه دین استفاده می‌کردند و این را ما در طول تاریخ بارها دیده‌ایم».

وی هم‌چنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که در این انتخابات برخی از خواص مردود شدند، گفت: «معتقدم که هنوز راه بازگشت هست و هنوز راه باز است که آن‌ها به آغوش انقلاب و نظام بازگردند و حرکت در این مسیر، هوشیاری و تقوی طلب می‌کند».

وی با اشاره به حوادث پس از انتخابات خاطرنشان کرد: «آیا این اتفاقات به نفع انقلاب و به نفع نظام بود؟ در حالی که امام(ره) می‌فرمودند حفظ نظام از اوجب واجبات است. یعنی هیچ واجبی به پای حفظ نظام نمی‌رسد؟ آیا با کارهایی که صورت گرفت به نظام ضربه زده شد یا نه؟ آیا اعتماد مردم کم شد یا نه؟ آیا به سرمایه‌های اجتماعی ما مقداری چوب حراج خورده شد یا نه»؟

ابراهیمی ادامه داد: «مفسرین گفته‌اند مسجد ضرار با چهار هدف ساخته شده است؛ در واقع افرادی که مسجد ضرار را ساختند هدف اول‌شان این بود که به اسلام، پیامبر اسلام و مسلمانان ضربه و زیان وارد کنند. هدف دوم آن‌ها تقویت پایگاه شرک و کفر و سوق دادن مردم به سمت بی‌دینی و دوری از اسلام بود. هدف سوم ایجاد اختلاف و تفرقه و توطئه بین مسلمانان بود. در واقع این افراد مسجد را برای کسی درست کردند که با پیامبر، دین و آیین مسلمانان در حال مبارزه بود. این چهار عامل برای نابودی و اختلاف بین مسلمانان کافی است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۳
0
0
جالبه که اینا هر وقت گند کاراشون در میاد و حسابی کم میارن از روی مهربونی با دیگران صحبت می کنند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین