کد خبر: ۹۲۰۱۶۶
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷

سلام استقلال را به علی عسگری برسانید! / چرا هلدینگ سکوت کرده است؟

استقلال شصت و پنجمین شرکت زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس است و وضعیت استقلال هر مطلعی را نگران می‌کند که مبادا حال ۶۴ شرکت دیگر هم مثل مجموعه آبی باشد؛ بلاتکلیف، بدون نظارت دقیق و باری به هر جهت!
سلام استقلال را به علی عسگری برسانید! / چرا هلدینگ سکوت کرده است؟
آفتاب‌‌نیوز :

وقتی هلدینگ خلیج فارس مالک استقلال شد، هواداران آبی از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجیدند. عظمت این شرکت که ۶۴ شرکت تابعه داشت و استقلال شصت و پنجمین زیرمجموعه اش محسوب می‌شد، این شادمانی را چند برابر کرد و حرف‌های ابتدایی علی عسگری، مدیرعامل هلدینگ و کارنامه او، مایه امیدواری هواداران استقلال شد، اما هر چه جلوتر رفت، هلدینگ بیشتر از قبل، استقلالی‌ها را ناامید کرد.

 انتشار خبر مربوط به دلالی پسر یکی از مدیران ارشد هلدینگ خلیج فارس، نگرانی‌ها را درباره نحوه مدیریت باشگاه استقلال بیشتر کرد.

تا پیش از این اگر هواداران استقلال نگران بلاتکلیفی باشگاه و سردرگمی‌تیم بودند، حالا این دغدغه هم اضافه شده که نکند با دخالت دلال‌ها، تیمی‌بسته شود که نای رقابت با حریفان داخلی را هم نداشته باشد چه برسد به رقابت با قدرت‌های آسیایی؟

استقلال و صورت سرخ از سیلی

استقلال تا قبل از ورود هلدینگ، با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته باشد. علی خطیر تیمی‌با بیش از ۸۰۰ میلیارد بدهی و بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تعهد را تحویل گرفت و هم بخش عمده‌ای از بدهی‌ها را صاف کرد و هم قرارداد‌ها را به زیر ۳۰۰ میلیارد رساند و با وجود تمام سنگ اندازی‌های داخلی و بیرونی، ناسازگاری‌های جواد نکونام و مانع تراشی‌های مدعیان صندلی مدیرعاملی، استقلال را در صدر جدول نگه داشت، اما با ورود هلدینگ و انتخاب احمد شهریاری به عنوان نماینده تام الاختیار مالک جدید، روزنه‌ای برای حذف خطیر پیدا شد و با کودتای شبانه، خطیر از استقلال رفت و خیلی زود استقلال صدرنشینی را هم از دست داد.

بعد از پایان فصل، هلدینگ به جای آن که برای فصل جدید استارت بزند، درگیر ماجرا‌های حاشیه‌ای شد و هواداران استقلال هر روز بیش از پیش، از خود پرسیدند این همان مالکی بود که برایش جشن گرفتیم و پزش را به رقیب دادیم؟

علی عسگری نظارتی روی استقلال ندارد؟

تا این جایش را می‌شد به پای احمد شهریاری نوشت چرا که هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شهریاری را به عنوان نماینده تام الاختیار خود معرفی کرده بود و او باید پاسخگوی بلاکلیفی استقلال باشد، اما حالا که اسناد و مدارکی به دست نهاد‌های نظارتی رسیده که نشان می‌دهد پسر یکی از مدیران ارشد هلدینگ در دلالی بازیکن خارجی دست داشته، دیگر نمی‌توان سراغ علی عسگری نرفت و از او نپرسید چرا هیچ نظارتی روی مجموعه آبی ندارد؟

مدیریت فاقد نظارت؟ خدا به اقتصاد پتروشیمی کشور رحم کند!

آیا وضعیت ۶۴ شرکت دیگری که زیرمجموعه هلدینگ هستند هم همین است؟ آیا آن‌ها هم مثل استقلال به حال خود رها شده اند؟ علی عسگری یا آن قدر سرش به اداره ۶۴ مجتمع دیگر هلدینگ خلیج فارس گرم است که یادش رفته همین چند ماه قبل استقلال را هم خریده و باید به فکر این مجموعه هم باشد یا نحوه اداره ۶۴ شرکت دیگر هم همین است که در این صورت باید با این مدل مدیریت فاقد نظارت، فاتحه مجتمع پتروشیمی عظیمی که نقش ارزنده‌ای در اقتصاد کشور داشته را خواند!

از علی عسگری توقع می‌رود هر چه زودتر به این ماجرا ورود کند. چهار روز دیگر تمرین استقلال شروع می‌شود و دیگر نمی‌توان ماجرای بوسنیایی‌ها را مخفی نگه داشت. نهاد‌های نظارتی هم قطعا با توجه به اسناد و مدارکی که در دست دارند دیر یا زود به ماجرای ایفای نقش پسر مدیر ارشد هلدینگ ورود می‌کنند و بعد از ورود آن‌ها دیگر هیچ توجیهی از هلدینگ قابل پذیرش نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین