پایگاه خبری آفتاب
۰۳ /تير /۱۴۰۵
Wednesday 24 June 2026
کد خبر:۹۲۰۲۹۴
۱۶:۴۶
۱۴۰۳/۰۴/۱۹

جریمه پزشک‌نما‌ها میلیاردی شد

جریمه پزشک‌نما‌ها میلیاردی شد
معاون درمان وزارت بهداشت از افزایش جریمه تخلفات پزشک نماها خبر داد.
۱۶:۴۶
۱۴۰۳/۰۴/۱۹
به گزارش آفتاب نیوز،

دکتر سعید کریمی ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: دخالت و ورود افراد فاقد صلاحیت، غیرمجاز و غیرپزشک که به ویژه به حوزه زیبایی ورود می‌کنند، یکی از مشکلات نظام سلامت به حساب می‌آید. به دلیل ضعف قانونی، جریمه افراد فاقد صلاحیت،  غیرمجاز و غیرپزشک ۵ میلیون تومان بود و این مبلغ بازدارنده نبود.  

وی با اشاره به افزایش مبلغ جریمه تخلف پزشک‌نماها گفت: براساس مصوبه ۴ تیر ماه ۱۴۰۳ هیات‌وزیران، میزان جریمه پزشک‌نماها افزایش یافته است. میزان این جریمه برای بار نخست ۵۸۰ میلیون تومان است. همچنین میزان جریمه برای تخلف دوم و تخلف‌های پس از آن معادل یک‌میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان است و نرخ جریمه‌های جدید بازدارنده است و امیدواریم که با این بازدارندگی شاهد ورود افراد غیرمجاز در حوزه پزشکی نباشیم.  

گزارش خطا
برچسب‌ها:
پزشک نما
ارسال پیام
captcha