کد خبر: ۹۲۰۳۱۲
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۲

دیدار رئیس «سیا» با رئیس جمهور مصر با محوریت آتش‌بس در غزه

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در سفری به مصر با رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره تحولات نوار غزه گفت‌وگو کرد.
دیدار رئیس «سیا» با رئیس جمهور مصر با محوریت آتش‌بس در غزه
آفتاب‌‌نیوز :

«ویلیام برنز» رئیس سیا امروز (سه‌شنبه) در قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر دیدار کرد.

دفتر ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که السیسی و برنز در این دیدار تلاش‌های مربوط به برقراری آتش‌بس در نوار غزه را بررسی کردند.

بر پایه این گزارش، السیسی در این دیدار بر موضع قاهره در مخالفت با تداوم عملیات‌های نظامی در نوار غزه و اهمیت ایفای نقش جامعه جهانی برای توقف جنگ تأکید کرد.

رئیس جمهور مصر همچنین تضمین ارسال کمک‌های انساندوستانه به نوار غزه برای کاهش فاجعه انسانی در این منطقه و نیز اتخاذ اقدامات جدی و موثر جهت ممانعت از گسترش دامنه درگیری در منطقه را مورد تأکید قرار داد.

وی همچنین اجرای راه‌حل دو دولتی در راستای حل‌وفصل عادلانه و فراگیر مساله فلسطین را ضروری خواند.

از سوی دیگر رسانه‌های مصر به نقل از یک منبع عالی‌رتبه این کشور گزارش دادند که هیأت امنیتی مصر فردا (چهارشنبه) در تلاش برای نزدیک کردن دیدگاه حماس و رژیم صهیونیستی به دوحه می‌رود.

بر اساس این گزارش، مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه نیز همچنان در قاهره ادامه دارد.

شبکه المیادین نیز روز گذشته گزارش داد که «رونین بار» رئیس آژانس امنیت داخلی این رژیم موسوم به «شاباک» برای بررسی دستیابی به توافق مبادله اسیران و توافق بر سر آتش بس در نوار غزه به قاهره پایتخت مصر سفر کرد.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت ۹ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود. رژیم صهیونیستی در این مدت ماه به اهداف اعلام شده خود یعنی نابود کردن حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه نرسیده است.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهاد‌های امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین