کد خبر: ۹۲۰۳۷۳
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰

انتقاد نخست وزیر هند از حمله به بیمارستان کودکان در اوکراین

نارندرا مودی نخست وزیر هند در دیدار خود با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در مسکو از حمله به بیمارستان کودکان در اوکراین انتقاد کرد.
انتقاد نخست وزیر هند از حمله به بیمارستان کودکان در اوکراین
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت خارجه هند در بیانیه‌ای اعلام کرد: در مورد حمله به بیمارستان کودکان سرطانی در کی یف، نخست وزیر هند به صورت قاطعانه از این حمله انتقاد کرد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: نخست وزیر هند همچنین اعلام کرد که جنگ نمی‌تواند مشکلات را حل کند. راه حل‌ها و مذاکرات صلح نمی‌توانند در میان بمب، تفنگ و گلوله موفق شوند.

وزارت خارجه هند افزود: نارندرا مودی با اشاره به حادثه حمله به بیمارستان کودکان گفت زمانی که بچه‌های بی گناه کشته می‌شوند، همه ناراحت می‌شوند و این غم غیر قابل تحمل است.

به گزارش ایرنا، فاجعه بیمارستان اصلی کودکان کی‌یف که در پی اصابت موشک رخ داد، اتهام‌زنی غرب به روسیه را در پی داشت و از سوی دیگر، مسکو این اتهام را رد و اعلام کرد که سقوط یک موشک پدافند هوایی اوکراین عامل این رخداد بوده است.

این رخداد در آستانه برگزاری نشست سران کشور‌های عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در آمریکا رخ داد و غرب که هجمه رسانه‌ای و جنگ ترکیبی تمام عیاری را برای تحمیل شکست استراتژیک به روسیه در دستور کار قرار داده است، با تبلیغ روایت یک طرفه خود از فاجعه دوشنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳ بیمارستان کودکان «اوخمتدیت» Okhmatdyt کی‌یف، انگشت اتهام را به سوی مسکو نشانه رفت.

پیشتر وزارت دفاع روسیه گزارش داده بود که نیرو‌های مسلح این کشور در واکنش به تلاش برای حمله اوکراین به تاسیسات انرژی در خاک روسیه، حمله‌ای با دقت بالا به تاسیسات صنایع نظامی و پایگاه‌های هوایی نیرو‌های مسلح اوکراین در ۸ جولای (دوشنبه ۱۸ تیرماه) انجام دادند که اهداف این عملیات محقق شد.

این وزارتخانه در بیانیه خود تأکید کرد که اظهارات مقامات اوکراینی در مورد حمله موشکی ادعایی از سوی فدراسیون روسیه به اهداف غیرنظامی با واقعیت مطابقت ندارد.

وزارت دفاع روسیه افزود: عکس‌ها و فیلم‌های موجود در صحنه، واقعیت انهدام بیمارستان در پی سقوط یک موشک پدافند هوایی اوکراین را تأیید می‌کند.

در این بیانیه آمده است: اقدامات مشابه حکومت اوکراین هر سال در آستانه نشست ناتو رخ می‌دهد.

سرپرست معاونت امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری سازمان ملل درباره حمله به بیمارستان کودکان در کی یف اوکراین گفت: حملات عمدی به بیمارستان حفاظت شده جنایت جنگی است و عاملان آن باید پاسخگو باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین