کد خبر: ۹۲۰۵۲۸
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴

بدهکارترین دستگاه‌های اجرایی

بانک مرکزی اطلاعات تسهیلات و تعهدات پرداختی به دستگاه‌های اجرایی در فصل بهار ۱۴۰۳ را منتشر کرد که براساس آن، شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران بیشترین تسهیلات غیرجاری را دارد.
بدهکارترین دستگاه‌های اجرایی
آفتاب‌‌نیوز :

با توجه به جزء ۴-۱ بند ط تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و تنفیذ این حکم در قانون بودجه امسال، مبنی بر انتشار اطلاعات مربوط به تسهیلات یا تعهدات پرداختی به هریک از دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران توسط بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، بانک مرکزی این آمار را براساس استعلام دریافتی از سامانه سمات که ارسال و به روزرسانی آن رأساً توسط بانک‌ها صورت می‌گیرد، ارائه کرده است.

این اطلاعات مربوط به تسهیلات دریافت شده در فصل بهار سال ۱۴۰۳ است. براساس این اطلاعات، «سازمان تامین اجتماعی» با دریافت ۱۱ هزار و ۳۹۷ میلیارد تومان تسهیلات رتبه نخست دریافت‌کنندگان تسهیلات را به خود اختصاص داده است. پس از این سازمان، «شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» با دریافت ۴ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان رتبه دوم و «صندوق بازنشستگی کشوری» با دریافت ۲ هزار و ۶۲۵ میلیارد تومان تسهیلات رتبه سوم دریافت‌کنندگان تسهیلات در دستگاه‌های اجرایی هستند.

«بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان»، با دریافت ۲ هزار و ۵۳۹ میلیارد تومان، «شهرداری تهران» با دریافت هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان، «وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران» با دریافت هزار میلیارد تومان و «آستان قدس رضوی» با دریافت ۷۳۶ میلیارد تومان، «بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام» با دریافت ۶۲۰ میلیارد تومان، «مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور» با دریافت ۴۰۰ میلیارد تومان و «صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد» با دریافت ۴۰۰ میلیارد تومان نیز در رتبه چهارم تا دهم بیشترین تسهیلات دریافت‌شده توسط دستگاه‌های اجرایی در فصل بهار امسال هستند.

براساس این اطلاعات، در زمینه مانده‌بدهی‌های غیرجاری به شبکه بانکی نیز، «شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» با مجموع تسهیلات غیرجاری ۱۵ هزار و ۸۳۳ میلیارد تومان، «شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور» با بدهی ۳ هزار و ۵۴۰ میلیارد تومانی، «صندوق بازنشستگی کشوری» با بدهی هزار و ۷۳۷ میلیارد تومانی و «وزارت علوم تحقیقات و فناوری» با بدهی هزار و ۴۵۷ میلیارد تومانی چهار دستگاه اجرایی هستند که طبق این اطلاعات بیشترین بدهی غیرجاری را در پایان فصل بهار امسال دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین