کد خبر: ۹۲۰۶۴۳
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۱

حفاظت ویژه از امنیت کنکور سراسری در آستانه تغییر دولت

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور گفت: امنیت کنکور به طور کامل حفظ می‌شود و این امانت را امسال به طور ویژه دنبال می‌کنیم، زیرا در آستانه تغییر دولت هستیم که این زمان حساسیت‌های خاص خود را دارد.
حفاظت ویژه از امنیت کنکور سراسری در آستانه تغییر دولت
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالرسول پورعباس سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با حضور در برنامه تلویزیونی گفت: نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برای گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه ۲۱ تیر و آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی بعدازظهر روز پنجشنبه ۲۱ تیر ماه و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۲۲ تیر ماه برگزار می‌شود.

پورعباس افزود: در کنکور اردیبهشت که نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ بود تعداد یک میلیون و ۱۵۲ هزار نفر داوطلب بودند و در این نوبت بیش از ۹۰۰ هزار نفر که این تعداد کمتر به دلیل این است که در این نوبت برگزاری آزمون فرهنگیان را نداریم.

وی با بیان اینکه سؤالات کنکور نسبت به دو سال گذشته تعدیل شده است، عنوان کرد: زمان و تعداد سؤالات نسبت به دو سال گذشته تعدیل شده است، البته حجم تصحیح پاسخنامه‌ها افزایش یافته است.

وی افزود: برای افرادی که از معلولیت برخوردار هستند از ۱-۵ تا ۳ برابر زمان در نظر گرفته شده است.

پورعباس گفت: بیشترین داوطلب با توجه به جمعیت استان تهران از این استان است و کمترین داوطلب مربوط به استان سمنان است.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور ادامه داد: دو خانم داوطلب کنکور متولد ۱۳۲۲ هستند و جوان‌ترین داوطلب کنکور هم متولد ۱۳۹۰ است، البته ۵ نفر متولد ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ هستند.

پورعباس اظهار داشت: سال گذشته افراد باتجربه و مسنی داشتیم که در رشته‌های خوبی هم قبول شدند.

وی درباره اعمال سهمیه‌های کنکور هم گفت: هیچ تغییری در سهمیه‌ها رخ نداده است.

وی در رابطه با امنیت آزمون نیز گفت: تمام نهاد‌های کشور در مسیر حفظ امنیت آزمون کمک می‌کنند، دوستان حراست‌های دستگاه‌های مختلف هم تحت عنوان مأموران حفاظت آزمون فعالیت می‌کنند.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور اظهار داشت: فردا ساعت ۶ صبح با حضور عوامل و کلیدداران مختلف درب قرنطینه‌ها با صورتجلسه باز می‌شود، بسته اولیه برای مخازن فرعی ارسال می‌شود و به همین ترتیب بسته‌های بعدی باز می‌شود تا سوالات به دست داوطلب برسد.

پورعباس ادامه داد: در این مسیر برخی می‌خواهند ره صدساله را یک شبه بروند و بازی شبکه‌های زیرزمینی را می‌خورند، اما همین دیروز و امروز ۱۱۴ نفر در چند شبکه را پلیس فتا دستگیر کرده است، سوالات سال‌های گذشته را با کار‌های مونتاژکاری به داوطلبان میفروشند و از داوطلبان اخاذی می‌کنند، لذا داوطلبان بدانند که کار بسیار محکم‌تر از قبل پیگیری می‌شود.

وی گفت: در اردیبهشت ماه کلا ۳۵ نفر قصد تقلب داشتند که دستگیر شدند و دستگاه‌هایی به کمک شرکت‌های دانش بنیان ساخته شد که هر نوع موج رادیویی را رصد می‌کند، در اردیبهشت ماه حتی یک مورد تقلب شبکه‌ای نداشتیم.

به گفته وی، نسل ۱ این دستگاه‌ها به روز شده، نسل ۲ را هم داریم و نسل ۳ را هم داریم.

پورعباس با بیان اینکه ضرورتی برای قطع اینترنت در زمان کنکور نداریم، عنوان کرد: امنیت، کامل است و این امانت را امسال به طور ویژه دنبال می‌کنیم، زیرا در آستانه تغییر دولت هستیم که این زمان حساسیت‌های خاص خود را دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین