کد خبر: ۹۲۰۶۶۷
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱

قرارداد رویایی مهدی طارمی در ایتالیا/ ۵۷۰ میلیارد تومان + جزئیات مخفی آپشن‌ها

مهدی طارمی در کنار چند چهره دیگر تاریخ فوتبال ایران، در زمره معدود بازیکنان ایرانی است که می‌تواند طعم بازی در یکی از پنج لیگ معتبر اروپایی را بچشد.
قرارداد رویایی مهدی طارمی در ایتالیا/ ۵۷۰ میلیارد تومان + جزئیات مخفی آپشن‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی طارمی، ستاره خط حمله تیم ملی فوتبال ایران، به‌طور رسمی با باشگاه اینترمیلان ایتالیا قرارداد امضا کرد. این بازیکن که از زمستان فصل گذشته با اینتری‌ها به‌صورت شفاهی به توافق رسیده بود، روز گذشته با حضور در دفتر باشگاه، قرارداد نهایی‌اش را امضا کرد تا عصر جدیدی در دوران حرفه‌ای‌اش از سر گرفته شود.

این ستاره بوشهری که پیش از این توانسته بود هنر گل‌زنی‌اش در لیگ پرتغال را به نمایش بگذارد بالاخره یک سطح در دنیای حرفه‌ای بالاتر رفت و از حالا به بعد در یکی از برترین لیگ‌ها دنیا توپ خواهد زد. طارمی در کنار چند چهره دیگر تاریخ فوتبال ایران، در زمره معدود بازیکنان ایرانی است که می‌تواند طعم بازی در یکی از پنج لیگ معتبر اروپایی را بچشد. او پیش از این با درخشیدن در ترکیب پورتو در لیگ پرتغال از یک سو و البته درخشش در لیگ قهرمانان اروپا از سوی دیگر، توجه بسیاری از باشگاه‌های بزرگ دنیا را به خود معطوف کرده بود.

با وجود این، اما سن و سال او، اجازه نهایی‌شدن حضورش در بسیاری از باشگاه‌هایی که شایعه شده بود او را می‌خواهند نداد. هرچند در یک بازه زمانی، رقم درشت درخواستی پورتو، برای فروش این مهاجم ایرانی هم مزیدبرعلت شد. پورتو که پس از جذب مهدی طارمی خیالش از خط حمله راحت شده بود برای فروش او درخواست رقم ۲۰ میلیون یورو کرده بود که این موضوع سنگ بزرگی برای ترانسفرشدنش بود. هرچند در این میان، یکی دو باشگاه بزرگ اروپایی هم تا پای خرید نهایی او پیش رفتند. همین تابستان گذشته که هنوز یک فصل از قرارداد طارمی با پورتو باقی مانده بود، میلان، جدی‌ترین رقیب اینتر در فوتبال ایتالیا برای خریدن او پیش‌قدم شد.

میلانی‌ها خیلی جدی مذاکرات را با پورتو پیش بردند و دست آخر پورتو پذیرفت با دریافت ۱۵ میلیون یورو، مهدی طارمی را به میلان بفروشد. همه‌چیز در آستانه نهایی‌شدن بود که یکباره خود مهدی طارمی از حضور در میلان سر باز زد. دلیل؟ دستمزد پیشنهادی میلانی‌ها به این بازیکن ایرانی چندان بالا نبود. آن روز‌ها رسانه‌های ایتالیایی از این نوشتند که میلان در نظر دارد سالانه رقم ۱.۵ میلیون یورو به‌عنوان دستمزد به طارمی بپردازد. مهدی طارمی این رقم را در شأن خودش ندانست و ترجیح داد به همکاری‌اش با پورتو در سال آخر ادامه دهد. به این ترتیب، او امسال با اتمام قراردادش با پورتویی‌ها، پس از اینکه بسیار مورد بی‌مهری قرار گرفت و در بسیاری از دیدار‌ها توسط سرمربی پورتو، به‌عنوان بازیکن ثابت به میدان نرفت، به‌عنوان بازیکن آزاد از جمع این تیم پرتغالی جدا شد و با اینترمیلان، دشمن دیرینه آث‌میلان، در ایتالیا به توافق رسید.

درباره جزئیات قرارداد مهدی طارمی با اینتری‌ها حرف و حدیث زیاد است، ولی آن‌طورکه چند رسانه موثق ایتالیایی نوشته‌اند، قرارداد مهاجم تیم ملی فوتبال ایران با اینتر دو به‌علاوه یک سال است. به این معنی که او قرارداد دوساله قطعی با اینتری‌ها بسته که قابلیت تمدیدشدن برای یک سال دیگر را هم دارد. پس پایان قرارداد رسمی مهدی طارمی با اینتری‌ها ۳۰ آگوست ۲۰۲۶ خواهد بود، ولی اگر طرفین رضایت داشته باشند، این قرارداد تا ۳۰ آگوست ۲۰۲۷ هم قابلیت تمدید خواهد داشت.

نکته مهم درباره این جابه‌جایی، رقمی است که اینتری‌ها قرار است به‌عنوان دستمزد به مهدی طارمی بپردازند. سال گذشته طارمی از میلانی‌ها درخواست کرده بود دو برابر رقم پیشنهادی را به‌عنوان دستمزد برای او در نظر بگیرند که مورد موافقت قرار نگرفت. آن‌طورکه ایتالیایی‌ها نوشته‌اند، طارمی در اینتر همان رقم مدنظرش را دریافت خواهد کرد؛ یعنی سالانه سه میلیون یورو. با جمع و ضربی سرانگشتی و با در نظر داشتن قیمت این روز‌های یورو، می‌توان پی‌برد که مهدی طارمی برای سه سال حضور در اینتر رقمی معادل ۵۷۰ میلیارد تومان دریافت خواهد کرد.

 البته که این پایان ماجرا نیست، چراکه او این رقم را به‌طور خالص دریافت خواهد کرد و در کنارش آپشن‌هایی به‌عنوان پاداش هم خواهد داشت. درمورد این آپشن‌ها جزئیاتی به بیرون درز نکرده، ولی هرچه هست این عدد با خواسته‌های مهدی طارمی هم‌خوانی داشته است.

منبع: شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین