کد خبر: ۹۲۰۷۱
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۷

کلینتون به ایران: آمریکایی‌های بازداشت شده را آزاد کنید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا روز شنبه از جمهوری اسلامی ایران درخواست کرد، شهروندان آمریکایی بازداشت شده را آزاد کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، کلینتون در بیانیه‌ای به پنج مورد اشاره کرد که به گفته وی، عبارتند از سه آمریکایی که اواخر ژوئیه هنگام گردش از عراق وارد ایران شدند، یک دانشمند آمریکایی-ایرانی، و یک مأمور سابق FBIکه در سال 2007 در ایران ناپدید شد. 

وی افزود: «ما یک بار دیگر از رهبری ایران می‌خواهیم که تمام موارد شهروندان برجسته آمریکا را حل و فصل کند».
 
وی همچنین به کیان تاجبخش اشاره کرد و از او به عنوان یک دانشمند نام برد و گفت که او "زندگی حرفه‌ای خود را صرف تقویت تفاهم دوجانبه بین ایران و آمریکا کرده است".
 
کلینتون افزود: «مسؤولان ایرانی آقای تاجبخش را از زندان رها کنند و به وی اجازه دهند ایران را ترک کند تا به پیشه دانشگاهی خود ادامه دهد».

وزیر خارجه امریکا همچنین گفت که واشنگتن هنوز نگران رابرت لوینسون مأمور سابق FBI است که از مارس 2007 در ایران مفقودالاثر شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۸۸/۰۵/۳۱
0
0
چرا این خبر مدت زیادی روی سایت شما است نکند خدای نکرده امریکاییها از بستگان شما هستند.
چرا خبری از 4دیپلمات ربوده شده ایرانی اینقدر برای شما مهم نیست. نکند یا اسراییل موافقید.
روزنامه بوی اقازاده میده
از اینکه نان حرام به مذاق شما سازگار امده که به جای همدلی و حل مشکلات مردم فقیر اقسا نقاط کشور پول اقازاده ها را میگیرید و مثل منافقین جنگ جمل و نهروان در تهران و چند شهر بزرگ زیر کولر هادنبال تن لش حکومتید متاسفم. از پوسته تاریک سبز لجنی بیرون بیایید و در هوای خدمت به خلق تحت لوای امام زمان(ع)کاری کنید حتی اگر یزید بر شما حاکم باشد که نیست.
مثبت بنویسید و عادل باشید. من یک بچه شهرستانی هستم از دار دنیا چیز زیادی ندارم ولی به امید امام زمان برای هم وطنانم کاری میکنم تا دردی از زندگی انها بر دارم .
امید به سازندگی بده سردبیر.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین