کد خبر: ۹۲۰۷۱۸
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹

واکنش سخنگوی دولت به نامه پزشکیان درباره انتصابات اخیر

سخنگوی دولت از موافقت هیأت وزیران با ارسال ساماندهی و یک‌پارچه سازی نظام پرداخت حقوق کارکنان دولت خبر داد.
واکنش سخنگوی دولت به نامه پزشکیان درباره انتصابات اخیر
آفتاب‌‌نیوز :

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه چهارشنبه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: گام جدیدی برای مرحله دیگری از وعده رئیس‌جمهور شهید در عادلانه‌سازی نظام پرداخت کارکنان دولت در امتداد اقدامات سابق برداشته شد.  هیأت وزیران با ارسال ساماندهی و یک‌پارچه‌سازی نظام پرداخت حقوق کارکنان دولت موافقت کرد تا امتیازاتی که ناظر به کارکنان دولت در قوانین پیش‌بینی شده، واقعی‌سازی شود و نظارت مؤثری بر پرداخت‌های خارج از چارچوب شود.

بهادری جهرمی اذعان کرد: با توجه به این‌که سالانه هیأت دولت باید منابع لازم برای پرداخت حق عضویت در مجامعی که ایران عضویت دارد پرداخت می‌کرد، هر سال پیشنهاد مشترکی به هیأت وزیران می‌آید، این نیز موارد مشخص و تصویب شد.

سخنگوی دولت بیان داشت: هم‌چنین آئین‌نامه‌ای برای ارتقای مشارکت در حفظ محیط زیست و رونق کسب و کار محیط‌زیستی به تصویب هیأت دولت رسید. این مصوبه کمکی به توسعه و تقویت مدیریت این حوزه می‌کند و پویایی اقتصاد محیط‌زیستی را در پی دارد و به سوی مردمی‌سازی این حوزه کمک می‌کند.

بهادری جهرمی در خصوص روند تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور منتخب نیز عنوان کرد: پس از تأیید صحت برگزاری انتخابات توسط شورای نگهبان و صدور اعتبارنامه رئیس جمهور، مراسم تنفیذ و تحلیف برگزار می‌شود و این روند معمول است و نباید دچار حاشیه سازی شود، زیرا دولت بعدی بدون حاشیه سازی بهتر می‌تواند خدمت کند. این دوره در اختیار دولت نیست و روال عادی است که دنبال می‌شود.

سخنگوی دولت تاکید کرد: برای دولت چهاردهم آرزوی موفقیت می‌کنم و اگر کمک کارشناسی نیاز باشد، در خدمت دولت خواهم بود، زیرا موفقیت دولت موفقیت همه مردم و کشور است.
وی ادامه داد: رئیس جمهور منتخب تاکید داشته است که برنامه‌های مصوب در دوره شهید رئیسی را استمرار می‌دهد و استناد می‌کرد که خیلی از یاران شهید رئیسی در ستاد ما هستند. ما امیدواریم از آن برنامه‌ها استفاده کنند.

بهادری جهرمی در خصوص نامه مسعود پزشکیان به مخبر درباره انتصابات در دوره انتقال دولت، اذعان کرد: درخواست رئیس جمهور منتخب است. درست است که رئیس جمهور منتخب مستقر نشده و آقای مخبر سرپرست ریاست جمهوری هستند، ولی ایشان از مردم رأی گرفته‌اند و درخواستی داشته‌اند که مفاد این درخواست در خردادماه توسط آقای مخبر ابلاغ شده بود که تغییرات غیرضروری اتفاق نیفتد، ولی وقتی کسی استعفا داده است، طبیعی است که روال آن دستگاه را نمی‌توان متوقف کرد.

سخنگوی دولت عنوان کرد: شهید رئیسی همواره بر استمرار خدمت به مردم تاکید داشت و رهبر انقلاب هم همین امید‌ها را دارند. دولت کار‌ها را به سرعت پیش می‌برد. آقای مخبر تاکید داشت تا روز تحلیف وزرا مثل روز اول کار کنند تا مدیون مردم و شهید رئیسی نباشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین