کد خبر: ۹۲۰۷۹
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۰

قالیباف: مسجد از پول مردم ساخته می‌شود؛ نه دولت یا شهرداری

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شهردار تهران اعلام کرد: «شهرداری در ساخت مساجد هیچ سهمی ندارد. مساجد حتی از پول دولت نیز ساخته نمی‌شوند و اگر امکاناتی برای ساخت مساجد اختصاص داده می‌شود، مربوط به بخشی از عوارضی است که توسط خود شهروندان پرداخت شده است».

به گزارش آفتاب، محمدباقر قالیباف شب گذشته در مراسم افتتاح مسجد باقرالعلوم (ع)، ضمن تبریک به مناسبت ماه شعبان و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد:« ما به عنوان شهرداری در ساخت مسجد حتی به اندازه کارگری که در ساخت آن زحمت کشیده است، هیچ سهمی نداشتیم و اگر شهرداری، امکانات، پول و زمینی داده است، این امکان متعلق به یکایک شهروندان است؛چرا که از پول عوارضی که از شهروندان گرفته می‌شود، بخشی به ساخت مساجد اختصاص می‌یابد» .

او با بیان این که مسجد را مردم ساخته‌اند و متعلق به آنان است افزود:« مسجدی که با پول مردم ساخته می‌شود، توسط خود آنان نیز اداره می‌شود و هرچند گاهی بعضی از شهروندان از عوارض شهرداری گلایه‌مند هستند، اما بخشی از عوارضی که از مردم گرفته می‌شود به این چنین کارهایی اختصاص می‌یابد» .

قالیباف با بیان این که مسجد حتی با پول دولت نیز ساخته نمی‌شود متذکر شد:« بر این باوریم که شهرداری تهران نیز فقط مسئول جمع‌کردن زباله‌ها، توسعه حمل و نقل عمومی و نصب گاردریل‌ها نیست و وظیفه داریم در حوزه تربیت، دین‌داری و امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنیم و اگر این کار را انجام ندهیم مدیون هستیم».

به گفته وی در شهرداری تهران ساخت بالغ بر 3 میلیون متر مربع فضای فرهنگی، مذهبی و تربیتی در دستور کار قرار دارد.

بر اساس این گزارش، مسجد باقرالعلوم (ع) در منطقه 2 شهرداری تهران در خیابان فرحزادی واقع شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین