کد خبر: ۹۲۰۸۲۳
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۶

اعتراض استقلال: این قانون در آسیا به ضرر ماست!

باشگاه استقلال خواستار افزایش سهمیه بازیکنان خارجی برای فصل بعد است.
اعتراض استقلال: این قانون در آسیا به ضرر ماست!
آفتاب‌‌نیوز :

یکی از قوانینی که برای فصل آینده رقابت‌های لیگ در نظر گرفته شده، کاهش سهمیه بازیکنان خارجی است. در فصل گذشته بود که این سهمیه به ۱+۵ افزایش یافته بود که از ۶ بازیکن خارجی، می‌بایست حداقل یک نفر از آن‌ها دارای ملیت آسیایی باشد.

اما این سهمیه برای فصل آینده کاهش یافته و به ۱+۴ رسیده است. موضوعی که با توجه به حضور استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور در مسابقات لیگ نخبگان و سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا، کاملا به ضرر آن‌ها خواهد بود چرا که رقبای نمایندگان ایران، با سهمیه‌های بیشتری از بازیکنان خارجی پای به این مسابقات می‌گذارند.

در همین خصوص، استقلال به عنوان نخستین تیم، در این زمینه پیش‌قدم شده و نامه درخواست خود را به فدراسیون ارسال کرده و فرشید سمیعی نیز طی روز‌های گذشته و در این خصوص، با مهدی تاج تماس گرفته و مراتب اعتراض آبی‌ها را به گوش رئیس فدراسیون رسانده است.

استدلال استقلالی‌ها این است که تیم‌های عربستانی با سهمیه ۲+۸ در لیگ نخبگان حضور پیدا می‌کنند. به نحوی که هشت بازیکن با هر ملیت و هر سن و سالی می‌توانند در ترکیب خود داشته باشند و ۲ بازیکن خارجی متولد ۲۰۰۳ نیز می‌توانند در لیست تیم‌های سعودی قرار بگیرند.

سایر کشور‌های مدعی مانند امارات، قطر، ژاپن و کره جنوبی نیز سهمیه بازیکنان خارجی بیشتری دارند و استقلالی‌ها به فدراسیون اعلام کرده‌اند با سهمیه ۱+۴، تنها نمایندگان ایران در مسابقات آسیایی متضرر می‌شوند و در صورت کسب نتایج ضعیف در آسیا، مسئولیت این موضوع بر دوش فدراسیون خواهد بود.

علاوه بر این، کاهش سهمیه بازیکنان خارجی باعث افزایش عجیب و کاذب نرخ بازیکنان ایرانی شده و بازیکنان شاغل در لیگ برتر که از لحاظ کیفی شاید در سطح بازیکنان درجه دوم رتبه بندی شوند، برای حضور در استقلال و پرسپولیس خواستار ارقام سرسام‌آور و نجومی شده‌اند درحالی‌که با همان مبالغ می‌توان بازیکنان خارجی بسیار باکیفیتی را به لیگ برتر آورد.

در حال حاضر، توپ در زمین فدراسیون و مهدی تاج است و باید دید که آن‌ها برای کمک به نمایندگان ایران در مسابقات آسیایی، حاضر به افزایش سهمیه بازیکنان خارجی خواهند شد یا خیر.

منبع: فرتاک نیوز 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین