کد خبر: ۹۲۰۸۳۷
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۰

آمریکا تحریم‌هایی را علیه هشت فرد و نهاد اسرائیلی اعمال کرد

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور تحریم‌هایی را علیه ۸ فرد و نهاد اسرائیلی شامل سه فرد و پنج نهاد به دلیل اعمال خشونت علیه «غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری» اعمال کرده است.
آمریکا تحریم‌هایی را علیه هشت فرد و نهاد اسرائیلی اعمال کرد
آفتاب‌‌نیوز :

متیو سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا همواره با اقداماتی که ثبات در کرانه باختری و چشم‌انداز صلح و امنیت برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها را تضعیف می‌کند، مخالف بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: ما امروز تحریم‌هایی علیه سه فرد و پنج نهاد اسرائیلی در ارتباط با اعمال خشونت علیه غیرنظامیان در کرانه باختری اعمال می‌کنیم.

او تصریح کرد: یکی از اهداف این تحریم‌ها، سازمانی به نام لهوا (Lehava) به رهبری بن‌زیون گوپشتاین است که توسط ایالات متحده به عنوان یک فرد افراطی شناخته شده است و اعضای آن بار‌ها مرتکب خشونت علیه فلسطینیان شده‌اند.

میلر تصریح کرد: ایالات متحده همچنان نگران خشونت افراطی و بی ثباتی در کرانه باختری است که امنیت خود اسرائیل را نیز تضعیف می‌کند. ما قویا دولت اسرائیل را تشویق می‌کنیم که اقدامات فوری برای پاسخگویی این افراد و نهاد‌ها انجام دهد. در صورت عدم وجود چنین اقداماتی، ما به اعمال تدابیر خود برای پاسخگو کردن ادامه خواهیم داد.

به گفته میلر، اقدامات تحریمی مالی بر اساس فرمان اجرایی ۱۴۱۱۵، «اعمال برخی تحریم‌ها علیه افراد تضعیف کننده صلح، امنیت و ثبات در کرانه باختری» انجام شد. شبکه اجرای جرایم مالی وزارت خزانه داری آمریکا (FinCEN) همزمان هشداری را در رابطه با تامین مالی خشونت شهرک نشینان افراطی اسرائیل علیه فلسطینیان در کرانه باختری صادر کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین