کد خبر: ۹۲۰۸۴۰
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۵

استقبال شولتس از استقرار موشک‌های آمریکایی در آلمان

صدراعظم آلمان امروز طرح استقرار موشک های دوربرد آمریکا در کشورش را ستود و گفت که این موضوع به طور کامل با راهبرد بازدارندگی آلمان همخوانی دارد.
استقبال شولتس از استقرار موشک‌های آمریکایی در آلمان
آفتاب‌‌نیوز :

اولاف شولتس در جریان نشست سران ناتو در واشنگتن به خبرنگاران گفت: این تصمیم مدت‌ها در حال بررسی بود و برای افراد دخیل در امور صلح و امنیت شگفت‌انگیز نیست.

وی افزود: استقرار موشک‌های آمریکایی مطابقت کامل با راهبرد امنیتی دولت آلمان دارد.

برلین و واشنگتن دیروز (۲۰ تیر) در بیانیه مشترکی اعلام کردند که آمریکا برای نشان دادن تعهد خود به ناتو و دفاع اروپا، استقرار تسلیحات دوربرد در آلمان را در سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد کرد.

در این بیانیه مشترک آمده که "استقرار دوره‌ای تسلیحات" از سوی آمریکا به منظور آماده سازی برای استقرار طولانی مدت چنین قابلیت‌هایی است که شامل موشک‌های اس ام ۶، موشک‌های کروز تاماهاوک و سلاح‌های مافوق صوت می‌شود که برد بیشتری نسبت به تسلیحات فعلی در اروپا دارند.

بر اساس معاهده نیرو‌های هسته‌ای میان برد که توسط میخائیل گورباچف از اتحاد جماهیر شوروی و رونالد ریگان رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا در سال ۱۹۸۷ امضا شد، استقرار موشک‌های زمینی با برد بیش از ۵۰۰ کیلومتر تا سال ۲۰۱۹ ممنوع بود.

در واکنش به این تصمیم، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو بر روی پاسخ نظامی به برنامه استقرار موشک‌های دوربرد آمریکا در آلمان، کار خواهد کرد. وی این اقدام آمریکا را یک حرکت تنش آمیز با هدف ارعاب روسیه ارزیابی کرده است.

در همین حال خبرگزاری رویترز امروز در خبری جداگانه از حواشی اجلاس سران کشور‌های عضو ناتو در واشنگتن نوشت که فرانسه، آلمان، ایتالیا و لهستان قصد خود برای ساخت موشک‌های کروز زمین پرتاب را علنی کردند.

به نوشته این خبرگزاری، موشک‌های فوق بیش از ۵۰۰ کیلومتر برد داشته و برای پر کردن کمبود موجود در زرادخانه‌های اروپایی که "توسط جنگ روسیه در اوکراین آشکار شده"، تولید می‌شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین