کد خبر: ۹۲۰۸۶۶
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۶

اوکراین خواستار لغو محدودیت استفاده از تسلیحات ناتو علیه روسیه شد

اوکراین پنجشنبه از ناتو خواست محدودیت استفاده این کشور از تسلیحات دوربرد علیه روسیه را لغو کند زیرا این اقدام قواعد بازی را در جنگ را تغییر خواهد داد.
اوکراین خواستار لغو محدودیت استفاده از تسلیحات ناتو علیه روسیه شد
آفتاب‌‌نیوز :

آندری یرماک رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین از بیانیه حمایتی ناتو ابراز «رضایت» کرد، اما افزود: شرکا باید نه تنها استفاده از تسلیحات در خاک اوکراین بلکه محدودیت پاسخگویی به حملات روسیه از جمله در خاک آن کشور را نیز لغو کنند.

وی در یک جلسه عمومی در آخرین روز نشست سه روزه سران ناتو در واشنگتن اظهار کرد، روسیه هیچ محدودیتی در حمله به اوکراین ندارد و اگر متحدان ناتو محدودیت استفاده از تسلیحات آن‌ها علیه روسیه را لغو کنند تغییری واقعی در بازی رخ خواهد داد.

اعضای ناتو چهارشنبه بر حمایت خود از اوکراین تاکید کرده و وعده دادند کمک‌های بیشتری در اختیار کی‌یف قرار خواهند داد. آن‌ها همچنین اعلام کردند که اوکراین در «مسیر برگشت‌ناپذیر» عضویت در ناتو قرار دارد.

سران ناتو همچنین روز پنجشنبه جلسه‌ای ۲ساعته با زلنسکی برگزار کردند.

این در حالی است که اعضای ناتو رویکرد‌های متفاوتی در مورد نحوه استفاده اوکراین از تسلیحات آن‌ها روسیه دارند. برخی از این کشور صراحتا اعلام کرده‌اند که روسیه می‌تواند از سلاح‌های اهدایی آن‌ها در حمله به اهدافی در خاک روسیه استفاده کند.

اما آمریکا سیاست متفاوتی اتخاذ کرده و گفته که اوکراین می‌تواند فقط به آن دسته از اهدافی در مرز روسیه حمله کند که از عملیات نظامی روس‌ها پشتیبانی می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین