کد خبر: ۹۲۰۸۷۳
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴

نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات آمریکا

سفیر و نماینده دائم ایران در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل ضمن رد ادعا‌های بی اساس آمریکا، اعلام کرد: آمریکا و شرکایش با ارتکاب اعمال تجاوزکارانه علیه حاکمیت و تمامیت ارضی یمن، مسئول نقض آشکار حقوق بین‌الملل، منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های شورای امنیت هستند.
نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

 سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل در واکنش به اتهامات بی اساس آمریکا علیه ایران درباره وضعیت یمن واکنش نشان داد.

وی در این نامه با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران بار دیگر این اتهامات بی‌اساس را قاطعانه و قویا رد می‌کند، طرح چنین اتهاماتی را صرفاً به‌عنوان بخشی از دستورکار سیاسی آمریکا خواند که هدف از آن، لاپوشانی و مشروعیت‌بخشی به اقدامات تجاوزکارانه فعلب این کشور علیه حاکمیت و تمامیت ارضی یمن است. 

در این نامه عنوان شده است: اکنون بیش از هر زمان دیگری مشخص است که آمریکا در پی اعمال فشار بر کارشناسان سازمان ملل است تا استقلال آن‌ها را به خطر بیندازد. این رویکرد مخرب آمریکا موجب شده اعتبار شورای امنیت و گزارش‌های کارشناسان سازمان ملل که باید بی‌طرف و غیرسیاسی باشند، تضعیف شود.

ایروانی در این نامه بیان کرده است: جمهوری اسلامی ایران در مناسبت‌های متعدد، از جمله در نامه مورخ ۱۹ ژوئن ۲۰۲۴، به وضوح اعلام کرده که در فعالیت‌هایی که مغایر با قطعنامه‌های شورای امنیت باشد، دخیل نبوده است.

نماینده ایران در سازمان ملل در نامه مذکور سیاست ایران در قبال بحران یمن را شفاف و ثابت خوانده و یادآور شده است: ایران از حل صلح‌آمیز بحران یمن از طریق کانال‌های دیپلماتیک حمایت می‌کند و بر تعهد خود نسبت به امنیت دریایی و آزادی دریانوردی تأکید دارد. 

ایروانی در این نامه عنوان کرده است: واقعیت این است که آمریکا و شرکایش با ارتکاب اعمال تجاوزکارانه علیه حاکمیت و تمامیت ارضی یمن، مسئول نقض آشکار حقوق بین‌الملل، منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های شورای امنیت هستند. 

وی در پایان تصریح کرده است: آمریکا نمی‌تواند با متهم کردن دیگر کشور‌های دارای حاکمیت مستقل، مسئولیت خود را در قبال چنین نقض‌های فاحشی انکار کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین