کد خبر: ۹۲۰۸۷۹
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳

نصرالله: آمریکا و غرب تلاش می‌کنند که مسلمانان از مقاومت و جهاد متنفر شوند

دبیر کل حزب الله لبنان ضمن انتقاد از دسیسه‌های آمریکا و کشور‌های غربی علیه فرهنگ مقاومت و جهاد، تأکید کرد که واشنگتن، ترویج کننده فرهنگ مرگ است.
نصرالله: آمریکا و غرب تلاش می‌کنند که مسلمانان از مقاومت و جهاد متنفر شوند
آفتاب‌‌نیوز :

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان شامگاه روز پنجشنبه در ششمین شب محرم، سخنرانی کوتاهی ایراد کرد و گفت که تلاش‌های زیادی صورت گرفت تا مردم از مقاومت و ارزش‌های مربوط به جهاد متنفر شوند.

نصرالله با اشاره به اینکه ظهور گروه‌های تروریستی که ساخته سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس بودند نیز باعث تشدید این نفرت شدند، گفت: این سرویس‌ها تلاش کردند فرهنگ دینی، جهادی و ارزش‌های مرتبط با آن از جمله شهید، شهادت و جهات را هدف قرار دهند.

وی با بیان اینکه از سال ۲۰۰۰ به بعد، تلاش‌های زیادی در زمینه‌های فرهنگی و خبری علیه مقاومت صورت گرفت، افزود: «کار به جایی رسید که حتی، کلمه جهاد، منفی شده بود».

دبیر کل حزب الله، شهادت، فداکاری و جهاد را به عنوان یک فرهنگ، بخشی از حیات طیبه دانست و گفت: کرامت و عزت، فقط از طریق قدرت، مقاومت و بازدارندگی به دست می‌آید. فرهنگ شهادت، فرهنگ زندگی است».

وی با بیان اینکه فرهنگ شهادت فقط مختص به تفکر اسلامی نیست، بلکه مقتضای فطرت انسانی است، تصریح کرد: ملت ویتنام با مقاومت، موفق شد سرزمین خود را پس بگیرد. چین هم در سال‌های ۱۹۳۷ و ۱۹۴۵ با اشغالگری ژاپن مقابله کرد و میلیون‌ها شهید داد».

نصرالالله با تأکید بر اینکه، برخی در لبنان، فرهنگ مقاومت را فرهنگ مرگ می‌دانند، خاطر نشان کرد: این مقاومت بود که خاک لبنان را آزاد کرد. مقاومت، عامل بازدارندگی و حمایت واقعی است. این آمریکاست که فرهنگ مرگ را ترویج می‌کند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین