کد خبر: ۹۲۰۸۸۹
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴

آتش مهار شد اما خاییز سوخت!

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به مهار کامل آتش در کوه خاییز شهرستان کهگیلویه گفت: عملیات اطفای حریق در این منطقه حفاظت شده پایان یافته است، اما در عین حال و با توجه به ادامه آتش سوزی در حوزه استان خوزستان برخی نیرو‌ها در منطقه همچنان برای جلوگیری از پیش روی آتش به محدوده استان حضور دارند.
آتش مهار شد اما خاییز سوخت!
آفتاب‌‌نیوز :

سید علی احمدزاده روز جمعه در بازدید میدانی از منطقه حفاظت شده خاییز اظهارداشت: تلاش‌های شبانه‌روزی و بی‌وقفه نیرو‌ها در منطقه نتیجه داد و آتش خاییز قبل از اذان صبح به طور کامل مهار شد.

وی با اشاره به پایش ادامه‌دار منطقه تا عصر امروز جمعه بیان کرد: نیرو‌های مردمی، هلال احمر و منابع طبیعی، محیط زیست، ستاد مدیریت بحران، بسیج و تیپ ۴۸ فتح در منطقه حضور دارند.

وی گفت: سرپرست ریاست جمهوری، رئیس دفتر رئیس جمهور، وزیر کشور و رئیس ستاد مدیریت بحران پیگیر آخرین وضعیت آتش‌سوزی در خاییز بودند.

احمدزاده بیان کرد: وزیر کشور امروز صبح جمعه بعد از نماز صبح با برقراری تماس پیگیر آخرین وضعیت آتش سوزی خاییز شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به تلاش شبانه روزی همه عوامل وزش باد و گستردگی آتش‌سوزی مهار آن را با مشکل مواجه کرده بود.

احمدزاده در پایان از رسانه‌ها، صدا و سیمای مرکز استان، فرماندار کهگیلویه و امام جمعه دهدشت و مسئولان محلی، استانی و شهرستانی قدردانی کرد.

منطقه حفاظت شده "خاییز" با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار یکی از هفت منطقه حفاظت شده استان کهگیلویه وبویراحمد است که در فاصله ۱۵ کیلومتری از جنوب به بهبهان، از شرق به پل "پادوک" در خیرآباد گچساران و از غرب به سد مارون متصل است که هم اکنون بدلیل نبود امکانات مناسب آتش در این منطقه زبانه می‌کشد.

شاخص‌ترین گونه جانوری منطقه حفاظت شده خائیز "کل" و بز به شمار می‌رود و براساس بررسی سازمان حفاظت محیط زیست، از مطلوب‌ترین زیستگاه‌های کل و بز در کشور است

این منطقه در حوزه استحفاظی شهرستان گچساران، کهگیلویه و بهبهان در استان خوزستان واقع شده است که با وجود روستا‌های اطراف این منطقه وتعارض منافع آنها، هر ساله بخشی از این منطقه بکر در آتش خاکستر می‌شوند و نیازمند چاره جویی برای پیشگیری از آتش سوزی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین