کد خبر: ۹۲۰۹۰۰
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱

دستور دادستانی برای تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی در دماوند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند از صدور دستور برای تعیین تکلیف فوری خودرو‌های توقیف شده و رسوبی در این شهرستان خبر داد.
دستور دادستانی برای تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی در دماوند
آفتاب‌‌نیوز :

مرتضی طهماسبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند به همراه رفیعی ریاست دادگستری شهرستان دماوند، سرهنگ براری رئیس پلیس راهور شهرستان و شمخال مدیر محترم ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نمایندگی دماوند و فیروزکوه به‌صورت سرزده از پارکینگ‌های المهدی آبعلی و هشت بهشت منطقه گیلاوند در شهرستان دماوند بازدید کرد.

دادستان دماوند در بازدید از پارکینگ خودرو‌های توقیفی و رسوبی در شهرستان دماوند که به صورت سرزده از انبار و پارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان انجام گرفت، ضمن بازدید از خودرو‌های رسوبی در این پارکینگ علل نگهداری این میزان از خودرو را از مسئولین حاضر جویا شدند.

پارکینگ خودرو‌های توقیفی مسقف شود

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند اظهار کرد: بنا به دستور رئیس قوه قضاییه و دادستان کل کشور و تأکیدات ریاست دادگستری کل استان تهران مبنی بر اینکه وضعیت همه پارکینگ‌های محل نگهداری وسایل نقلیه توقیفی باید بررسی شود و در راستای پیگیری حقوق عامه و نظارت بر نگهداری اموال متعلق به بیت المال و دولت در شهرستان دماوند این موضوع به طور مستمر در دستور کار قرار دارد.

طهماسبی افزود: محل نگهداری اندکی از وسایل نقلیه توقیفی مناسب بود، ولی تعداد زیادی از خودرو‌ها در فضای باز قرار داشتند که در معرض آسیب بودند و حتما می‌بایست پارکینگ‌های مذکور مسقف شود.

وی گفت: هدف از این بازدید اطلاع دقیق و مستقیم از وضعیت نگهداری خودرو‌ها و موتورسیکلت‌هایی است که به دلیل صدور دستورات قضایی و احکام صادره و حمل مواد مخدر، ارتباط با موادمخدر یا اموال مربوط به قاچاقچیان موادمخدر و ... توقیف شده‌اند، است.

دادستان دماوند خاطر نشان کرد: ماموریت اصلی دستگاه قضایی در این رابطه، بررسی شرایط نگهداری وسایل نقلیه، تعیین تکلیف سریع و در چارچوب قانون، نظارت بر روند رسیدگی‌های قضایی است و مسئولیت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره در خصوص نگهداری، تعبین تکلیف و فروش این وسایل نقلیه است.

توجیهی ندارد یک خودرو چندین سال بلاتکلیف نگهداری شود‌

طهماسبی بیان کرد: در این بازدید مشخص شد برخی از خودرو‌ها مربوط به سال‌های گذشته است؛ هیچ توجیهی ندارد که یک خودرو چندین سال در پارکینگ بلاتکلیف نگهداری شود.

وی تاکید کرد: به همین منظور دستور بررسی پرونده خودرو‌ها صادر و مقرر شد پلیس راهور شهرستان و مدیریت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره ظرف یک هفته نسبت به استخراج لیست کامل خودرو‌های رسوبی، جداسازی و کارشناسی خودرو‌های رسوبی و بررسی سریع پرونده‌های قضایی و اجرای احکام قضایی اقدام و نتیجه به دادستانی گزارش گردد.

اقدامات لازم برای ترخیص فوری خودرو‌های فرسوده و اسقاطی اجرایی شود

دادستان شهرستان دماوند ادامه داد: همچنین مقرر شد پلیس راهور از طریق وسایل ارتباط جمعی به مالکان خودرو‌های رسوبی و وسایل نقلیه فرسوده جهت ترخیص و تعیین تکلیف اطلاع‌رسانی کند و در صورت عدم اقدام و مراجعه مالکین با رعایت جری تشریفات قانونی، این دسته خودرو‌ها تعیین تکلیف شود.

طهماسبی تصریح کرد: همچنین برای وسایل نقلیه‌ای که دارای شماره تلفن و نشانی مالک هستند، علاوه بر فراخوان پلیس راهور، از طریق پلیس‌های تخصصی مربوطه ابلاغ‌های به مالک صورت گیرد یا با آن‌ها تماس گرفته شود.

وی در ادامه تاکید کرد: پلیس راهور باید لیست تمام خودرو‌های فرسوده غیرقابل استفاده و اسقاطی را احصاء و تفکیک کند و به قید فوریت اقدامات لازم را در جهت ترخیص آن‌ها را به صورت جداگانه اجرایی کند.

طهماسبی در پایان خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از انباشت مجدد خودرو‌های رسوبی در پارکینگ‌ها، در زمان توقیف هر خودرویی باید اطلاعات و مشخصات کاملی از مالک و متصرف آن همچون پلیس راهور، پلیس راه، پلیس‌های تخصصی انتظامی، کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها و … ثبت شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین