کد خبر: ۹۲۰۹۱۱
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۶

سیر نزولی قیمت طلا / کاهش ۹۰۰ هزار تومانی حباب سکه

کارشناس بازار طلا از سیر نزولی قیمت طلا در بازار داخلی علیرغم افزایش انس جهانی آن خبرداد و گفت: قیمت‌ها در هفته آینده به دلیل ایام سوگواری تاسوعا و عاشورا با روند کاهشی روبرو خواهد شد./ قیمت دلار نیز کاهشی است و در کانال ۵۸ هزار تومانی خرید و فروش می شود.‌
سیر نزولی قیمت طلا / کاهش ۹۰۰ هزار تومانی حباب سکه
آفتاب‌‌نیوز :

«محمد کشتی آرای» درباره تحولات بازار طلا و سکه در هفته گذشته افزود: تا دو هفته قبل از انتخابات بازار طلا، سکه و ارز کشور با ثبات بود و قیمت‌ها تغییر چندانی نداشت، اما بعد از انتخابات و افزایش میزان مشارکت مردم ارزش پول ملی کشور بالا رفت و در نتیجه بعد از انتخابات روند نزولی قیمت ارز شروع شد.

کارشناس بازار طلا اظهارداشت: در حالی که قیمت جهانی طلا با توجه به اتفاقات سیاسی جهان رو به افزایش است، اما این موضوع تاثیری در بازار داخلی نداشته و قیمت‌ها روند کاهش پیدا کرد.

وی تصریح کرد: در هفته گذشته به نسبت دیروز به طور متوسط ۲۵ دلار قیمت جهانی طلا افزایش داشت که برخلاف افزایش جهانی بود، البته امروز بهای هر انس جهانی طلا بیش از ۲ هزارو ۴۰۰ دلار است.

کشتی آرای گفت: در هفته سوم تیرماه ۱۴۰۳ قیمت سکه طرح قدیم با یک میلیون تومان کاهش هفتگی در آخرین معاملات دیروز ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح جدید با یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان کاهش هفتگی ۴۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، نیم سکه با ۹۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی ۲۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه با یک میلیون تومان کاهش هفتگی به ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و همچنین سکه‌های یک گرمی بدون تغییر هفتگی به ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

کارشناس بازار طلا افزود: قیمت هر مثقال طلای آب شده به طور متوسط به ۲۷۵ هزار تومان کاهش هفتگی رسید و در آخرین معاملات روز پنجشنبه ۱۴میلیون و ۶۱۰ هزارتومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۶۴ هزار تومان کاهش هفتگی در آخرین معاملات دیروز ۳ میلیون و ۳۷۲ هزارتومان معامله شد.

وی تصریح کرد: با توجه به ورود به ماه محرم و کاهش تقاضا، حباب سکه در این هفته ۹۰۰ هزارتومان کاهش داشت که این امر یک اتفاق مثبت قلمداد می‌شود، زیرا در آخرین معاملات دیروز هر قطعه سکه ۷ میلیون و ۱۰۰ هزارتومان حباب داشته است.

کشتی آرای اظهارداشت: در هفته‌ای که گذشت علیرغم افزایش قیمت جهانی طلا، بهای طلا، سکه و ارز در کشور سیز نزولی داشته است.

وی درباره وضعیت بازار هفته آتی گفت: با توجه به تعطیلی یک هفته‌ای بازار سنتی کشور به دلیل ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی به نظر می‌رسد قیمت جهانی طلا با نوسان روبرو باشد، اما بهای طلا، سکه و ارز در کشور ما با کاهش و توقف داد و ستد‌ها بدون تغییر داد و ستد شود.

وی افزود: وضعیت بازار بیانگر آن است که نه تنها افزایش قیمتی نخواهیم داشت بلکه احتمال کاهش مجدد قیمت‌ها وجود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین