کد خبر: ۹۲۰۹۴۲
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۴

گوترش: هیچ چیز مجازات جمعی مردم فلسطین را توجیه نمی‌کند

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت ۱۹۵ کارمند آژانس آنروا در غزه کشته شدند و این بالاترین تعداد قربانیان در تاریخ فعالیت‌های امدادرسانی است.
گوترش: هیچ چیز مجازات جمعی مردم فلسطین را توجیه نمی‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

«آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد با بیان اینکه سطح کشتار و ویرانی بزرگ در نوار غزه قابل تصویر نیست، گفت: دستور تخلیه ارتش اسرائیل افزایش یافته و فلسطینی‌ها مجبور به آوارگی شدند، گویی آن‌ها توپ‌های انسانی روی زمین فوتبال هستند.

گوترش افزود: هیچ چیز نمی‌تواند مجازات جمعی که مردم فلسطین به صورت روزانه در معرض آن قرار دارند را توجیه کند.

وی اظهار داشت: ۱۹۵ کارمند آژانس آنروا در غزه کشته شدند و این بالاترین تعداد قربانیان در تاریخ فعالیت‌های امدادرسانی است.

دبیرکل سازمان ملل با دعوت از همه کشور‌ها برای حمایت از آنروا، گفت: هیچ جایگزینی برای این نهاد وجود ندارد، ما در همه جبهه‌ها تلاش می‌کنیم، زمان پایان دادن به این جنگ هولناک فرا رسیده است.

 «دنیس فرانسیس»، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد هم طی کنفرانس حمایت از آنروا گفت: ۱۹۷ نفر از کارمندان آنروا زندگی خود را بابت فعالیت‌های امدادرسانی نثار کردند.

فرانسیس با بیان اینکه آنروا در آستانه فروپاشی مالی قرار دارد، گفت: این نهاد تاکنون با بسیاری از بحران‌ها رو به رو بوده است، اما سطح کشتار در غزه بی‌سابقه بوده است.

وی گفت: مجمع عمومی باید حمایت مالی برای تداوم فعالیت آنروا را تضمین کند، اظهار داشت: باید صلح همه‌جانبه، عادلانه و دائمی در منطقه خاورمیانه را با راهکار دو دولتی تحقق بخشید.

«فیلیپ لازارینی»، کمیسر کل آژانس آنروا هم با دعوت به آزادسازی فوری و بدون قید و شرط اسرا، گفت: هزاران کودک کشته شده و بسیاری هم به دلیل جنگ اسرائیل در غزه معلول شده‌اند.

لازارینی با بیان اینکه ۱۱۸ کشور، تعهد مشترک در حمایت از آنروا را امضا کرده‌اند، گفت: هیچ جایگزینی برای آنروا در نوار غزه وجود ندارد.

وی اظهار داشت:تلاش‌هایی برای حذف آنروا و اخراج کارمندان این نهاد از مقر آن در قدس شرقی و معرفی آن به عنوان سازمان تروریستی در جریان است.

لازارینی با بیان اینکه حدود ۱۹۰ تاسیسات متعلق به آنروا در نتیجه بمباران اسرائیل نابود شده و بیش از ۵۰۰ نفر طی تلاش برای دریافت خدمات از آن کشته شدند، گفت: ما ۱.۲ میلیون دلار برای رفع نیاز‌های انسانی پناهندگان فلسطینی درخواست کردیم، اما تنها ۲۰ درصد از آن را دریافت کردیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین