کد خبر: ۹۲۰۹۷۶
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۱

علت «شوره سر» و راه درمان آن چیست؟

یک متخصص پوست و مو به تشریح چرایی بروز شوره سر و راه‌های درمان آن پرداخت.
علت «شوره سر» و راه درمان آن چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر علی ابراهیمی با بیان اینکه شوره سر ناشی از نوعی بیماری التهابی پوست است، گفت: بیماری درماتیت سبورئیک نوعی بیماری التهابی پوست است که عمدتا در ناحیه سر و صورت بروز پیدا می کند.

وی افزود: این بیماری در ناحیه پوست سر بصورت شوره و در نواحی مختلف صورت از جمله در ابرو، پشت پلک، پشت گوش و... و بعضا در نواحی سینه و پشت خود را به شکل قرمزی و خارش نشان می‌دهد.

ابراهیمی گفت: این بیماری ژنتیکی و ارثی بوده و برخی عوامل از جمله آب و هوای سرد و استرس و فشار عصبی در بروز آن دخیل است و افرادی که زمینه ژنتیکی داشته باشند، در این شرایط بیشتر دچار شوره سر می‌شوند.

وی افزود: با عود کردن بیماری در شرایط مذکور، پوسته های سر به هم چسبیده و به شکل دانه های سفید رنگی روی مو دیده می‌شوند که ظاهر ناخوشایندی دارد.

ابراهیمی با بیان اینکه شوره سر درمان قطعی ندارد، گفت: با توجه به زمینه ژنتیکی و ارثی بروز شوره سر، این بیماری تنها با تجویز برخی شامپوها و یا دارو قابل کنترل است و ممکن است در شرایطی مانند استرس و فشار عصبی دوباره عود کند.

وی افزود: چنانچه شدت شوره سر چندان زیاد نباشد، برخی انواع شامپوها تجویز می شود و هر زمان که افراد با این معضل مواجه شدند می توانند از آن استفاده کنند. در مواقعی هم که شدت شوره سر بالاست در کنار تجویز شامپو، از داروهای خوراکی هم استفاده می‌شود.

این متخصص پوست و مو در خصوص مسری بودن شوره سر هم گفت: با توجه به اینکه شوره سر ناشی از یک بیماری ارثی است، بنابراین مسری نبوده و استفاده از شانه یا حوله سر و ... افرادی که شوره دارند، موجب انتقال آن نمی‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین