کد خبر: ۹۲۱۰۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۶

تقاضانامه 12 نماینده مجلس برای اعلام دلایل سقوط توپولف

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نائب‌رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: «12 نفر از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به رییس کمیسیون عمران از وی خواستند که علت وقوع سقوط توپولف و حوادث هوایی اخیر را از وزیر راه و ترابری جویا شود».
 
حسن نریمان در گفت‌وگو با  مهر در بابل افزود: «12 تن از نمایندگان مجلس با ارسال نامه‌ای به ریاست کمیسیون عمران مجلس خواستار پاسخ شفاف و درست وزیر راه و ترابری نسبت به علل افزایش حوادث و سوانح هوایی در ماه‌های تیر و مرداد شدند».

وی خاطرنشان کرد: «مضمون نامه بدین صورت بوده که علل فنی و سازمانی سقوط هواپیمای توپولف شرکت هواپیمایی کاسپین چه بوده است و از حیث مدیریتی و یا فنی چه فرد و یا افرادی دچار قصور و تقصیر شده‌اند».

به گفته وی نمایندگان مجلس در‌این نامه خواسته‌اند: «در وضعیت پیش آمده پس از حادثه، اطلاعات ضد و نقیض در تحویل اجساد و آزمایش DNA به مردم اعلام شد و سپس با اثبات خلاف آن و پیچیدگی شرایط، جامعه دچار خلای اطلاعاتی شدند».

نریمان خاطرنشان کرد: «این نمایندگان همچنین در‌این نامه از وزیر خواسته‌اند علت برخورد سازمان هواپیمایی کشور با شرکت کاسپین را بیان کند و بگوید آیا‌ این برخورد در چارچوب مقررات و ضوابط بوده و انجام فعالیت ‌این شرکت پس از حادثه بر چه اساسی مجاز شده است»؟

نریمان افزود: «در‌این نامه آمده است اساسا با توجه به کاستی‌های فنی، مهندسی، کارایی و هزینه‌های بالای هواپیمای روسی، اصرار بر خرید آنها و بهره‌گیری از آنها در خطوط هواپیمایی به چه علت بوده و گزارش بررسی جعبه‌های سیاه به چه نتایجی منجر شده است».

وی یادآور شد: «نمایندگان مجلس با طرح‌ این سوال ها خواستار پاسخ صریح وزیر راه و ترابری شدند».

نریمان گفت: «این نامه به امضای نمایندگان شهرهای تویسرکان، گناباد و بجستان، خواف و رشتخوار، شیروان، بابل، مسیحیان ارامنه جنوب، زنجان و طارم، ارومیه، آشوریان و کلدانی، آستانه اشرفیه، مسیحیان ارامنه شمال، شهرضا و دهاقان رسیده است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین