کد خبر: ۹۲۱۱۰۳
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۵

دولت پزشکیان می‌تواند حاکمیت را از بحران‌های شدیدی که در پیش‌رو دارد نجات دهد

فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص بحران‌های اجتماعی و اقتصادی که ابعاد زندگی مردم را دربر گرفته است و باید در دولت چهاردهم برای آن چاره‌جویی شود، گفت: به باور من دولت آقای پزشکیان می‌تواند حاکمیت را از بحران‌های شدیدی که پیش‌رو دارد نجات دهد.
دولت پزشکیان می‌تواند حاکمیت را از بحران‌های شدیدی که در پیش‌رو دارد نجات دهد
آفتاب‌‌نیوز :

سعید شریعتی، فعال سیاسی اصلاح طلب، در خصوص اقداماتی که مسعود پزشکیان می‌تواند در جهت ایجاد وفاق در کشور و در میان مردم انجام دهد، گفت: باید مجموعه سیاست‌های داخلی و خارجی آقای پزشکیان و دولت ایشان و تمام حاکمیت معطوف بر این باشد که قدرت خرید جامعه افزایش پیدا کند و از طرفی، ارزش پول ملی تقویت شود تا مردم بتوانند هم به میزان لازم مصرف کنند و هم بتوانند پس‌انداز داشته باشند.

او افزود: اگر قیمت کالا‌ها با قیمت‌های جهانی تراز می‌شود می‌بایست حقوق و دستمزد کارکنان، کارمندان و کارگران ایران هم به همان میزان با متوسط قیمت‌های جهانی تراز شود. نباید دولت کالا‌ها را با قیمت آزاد و با قیمت جهانی قیمت‌گذاری کند و سپس دستمزد کارگر و کارمند ایرانی یک پنجم دستمزد متوسط جهانی باشد این روند به هیچ عنوان عادلانه نیست.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص بحران‌های اجتماعی و اقتصادی که ابعاد زندگی مردم را دربر گرفته است و باید در دولت چهاردهم برای آن چاره‌جویی شود، گفت: به باور من دولت آقای پزشکیان می‌تواند حاکمیت را از بحران‌های شدیدی که پیش‌رو دارد نجات دهد. اگر دولت آقای پزشکیان محور تغییر رفتار حکومت با جامعه شود حاکمیت از این چالش‌ها نجات پیدا می‌کند.

شریعتی تصریح کرد: همان دلایلی که باعث شد آقای پزشکیان تایید صلاحیت شود و بتواند رای بیاورد و رییس جمهور شود، همان دلایل هنوز هم به قوت خود باقی است و اگر به این وضعیت پاسخ مناسبی داده نشود در مرحله بعد این بحران‌ها حتی به واسطه آقای پزشکیان هم قابل حل شدن نیستند.

او در پایان خاطرنشان کرد: دولت آقای پزشکیان باید سردمدار و پرچمدار اصلاح رابطه حکومت و جامعه باشد و فشار‌ها را از روی جامعه بردارد و سبک زندگی آزاد جامعه را به رسمیت بشناسد و در جهت همدلی و انسجام اجتماعی فشار‌های دولت بر جامعه را کاهش دهد.

منبع: منیبان

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین