کد خبر: ۹۲۱۱۲۱
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۸

افزایش درخواست‌ها برای برکناری گالانت

منابع خبری از افزایش درخواست‌ها برای برکناری وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خبر دادند.
افزایش درخواست‌ها برای برکناری گالانت
آفتاب‌‌نیوز :

در سایه اختلافات در کابینه رژیم صهیونیستی، صدا‌ها علیه «یوآو گالانت» وزیر جنگ در پارلمان این رژیم بالا رفته و شمار زیادی از اعضای حزب لیکود در کنست، از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درخواست کرده‌اند که گالانت را برکنار کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، انتشار این خبر از تمایل نتانیاهو به برکناری وزیر جنگ در سایه اختلاف‌نظر‌ها و رویکرد مستقلی که او اتخاذ کرده، حکایت دارد.

در روز‌های اخیر، وزرا و اعضای کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) به شدت از موضع وزیر جنگ رژیم صهیونستی انتقاد کرده‌اند.

طبق نوشته روزنامه عبری یدیعوت آحارنوت، برخی منابع در حزب لیکود بر این باور هستند که درخواست‌های روزافزون علیه گالانت، بخشی از تلاش‌های اعضای دفتر نتانیاهو برای بررسی امکان برکناری گالانت است و دفتر نخست‌وزیری این گزارش‌ها را تکذیب می‌کند؛ برخی مدعی هستند که نتانیاهو به فکر انتصاب شخص دیگری به عنوان مثال «آوی دیختر» وزیر کشاورزی برای این منصب است.

در همین رابطه، شلومو کارای، وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی نیز به شدت گالانت را مورد هجمه قرار داد و او را وزیر جنگ «شکست‌خورده» توصیف کرد و گفت که «او باید به خانه بازگردد».

«آویخای بووارون» عضو کنست نیز امروز به این درخواست‌ها پیوست.

پیشتر نیز «آمیخای شیکلی» وزیر مهاجرت و برخی از اعضای جدید کنست مانند «نسیم فاتوری» و «اوشر شکلم» خواستار برکناری وزیر جنگ پس از قانون سربازگیری شده بودند.

گالانت روز پنجشنبه از کابینه خواست یک کمیسیون را به منظور تحقیقات درباره شکست‌های رخ داده در هفتم اکتبر گذشته تشکیل دهد، اما نتانیاهو گفت که چنین تحقیقاتی تنها بعد از پایان جنگ قابل انجام است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین