کد خبر: ۹۲۱۱۲۲
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۱

این ۵ نفر احتمالا وزرای پزشکیان خواهند بود

آذری جهرمی: معاون اجرایی رئیس‌جمهور - محمد جواد ظریف : سفیر ایران در سازمان ملل - علی طیب نیا : رئیس سازمان برنامه و بودجه- مصطفی پورمحمدی: وزیر اطلاعات.
این ۵ نفر احتمالا وزرای پزشکیان خواهند بود
آفتاب‌‌نیوز :

در همین حال دفتر مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب در نامه‌ای از نهاد‌های مدنی، انجمن‌های علمی، احزاب، جریان‌ها و شخصیت‌های سیاسی با گرایش‌های متفاوت درخواست کرد که پیشنهادات خود را برای انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم ارایه کنند.

در این نامه آمده است: مسعود پزشکیان برای انتخاب با صلاحیت‌ترین همکاران در دولت چهاردهم (اعم از وزراء، معاونان و روسای سازمان‌های بزرگ دولت) به مشورت و مشارکت انجمن‌ها و نهاد‌های علمی و تخصصی، سازمان‌های مردم نهاد و احزاب باور و نیاز دارد.

دفتر رئیس جمهور منتخب این نامه را برای رؤسای انجمن‌های علمی، نهاد‌های مدنی، اتاق بازرگانی، احزاب اصلاح‌طلب، احزاب مطرح جریان اصولگرایی، شخصیت‌های ملی و رقبای انتخاباتی رئیس جمهور منتخب ارسال کرده است.

این ۵ نفر احتمالا وزرای پزشکیان خواهند بود

متن کامل نامه به این شرح است: چنانچه استحضار دارید مسعود پزشکیان برای انتخاب با صلاحیت‌ترین همکاران در دولت چهاردهم اعم از وزراء معاونان و رؤسای سازمان‌های بزرگ دولت به مشورت و مشارکت انجمن‌ها و نهاد‌های علمی و تخصصی سازمان‌های مردم نهاد و احزاب باور و نیاز دارد به همین منظور سازوکار شفافی به شرح زیر تعیین شده است که با مشارکت نمایندگان این نهاد‌ها و بر اساس شاخص‌های تعیین شده شایسته‌ترین افراد برای عضویت در دولت پیشنهاد و انتخاب شود.

التزام به قانون اساسی و اسناد بالادستی اشتهار به پاکدستی صداقت و شجاعت داشتن نگرش ملی دوری از گرایش‌های افراطی، جناحی، قومی مذهبی و منطقه‌ای همراهی و وفاداری نسبت به گفتمان رویکرد رئیس جمهور باور به ضرورت توسعه عدالت باورمند به ایده صدای بی صدایان بودن و تحقق مطالبات زنان جوانان و اقوام باور به تعامل اجتماعی و فرهنگی باور به ضرورت همگرایی وفاق و انسجام ملی، معتقد و عامل به کار کارشناسانه و شایسته گزینی باورمند به ضرورت همراهی و توامانی مقاومت و انعطاف در سیاست خارجی شناخت مأموریت دستگاه و برخوردار از توانایی شناخت و حل مسئله دارای مدرک معتبر کارشناسی ارشد یا بالاتر تجربه مدیریت عالی اجرایی در بخش دولتی خصوصی یا دانشگاهی دارای روحیه و شجاعت نوآوری و پذیرش و پیشبرد آن دارای نگرش و توان راهبری اعتقاد به کار کارشناسی باورمند به حکمرانی مشارکت جویانه و ضرورت مشارکت مردم در اداره کشور.

شایان ذکر است در ترکیب کابینه ایجاد وفاق ملی فراگیر شدن شمول دولت، ارتقای کارآمدی ورود چهره‌های نو کاهش میانگین سنی اعضای دولت و حضور زنان و نمایندگانی از جامعه متنوع ایران مورد توجه جدی است.

سپاسگزار می‌شویم گزینه‌های پیشنهادی برای عضویت در دولت را به همراه رزومه سرفصل اهداف و رویکرد‌های مورد نظر در حد یک صفحه تا پایان وقت اداری روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳٫۰۴٫۲۴ ارسال فرمایید تا سازوکار تعیین شده مورد ارزیابی قرار گیرند.

در همین راستا شهاب طباطبایی دبیرکل حزب ندای ایرانیان اعلام کرد: کابینه پزشکیان باید خالی از سالمندان و وزرای تکراری باشد ودیگر قرار نیست ترکیب کابینه جنسیتی و فقط شامل مردان باشد.

روز گذشته دفتر رئیس‌جمهور منتخب با انتشار اطلاعیه‌ای شاخص‌ها و معیار‌های تعیین افراد برای حضور در کابینه را منتشر کرد. در این اطلاعیه ۱۸ شاخص و معیار برای انتخاب برترین‌ها اعلام شده بود. شهاب طباطبایی دبیرکل حزب ندای ایرانیان با تاکید بر معیار‌های اعلام شده توسط رئیس جمهور گفت: کابینه چهاردهم باید کابینه‌ای خالی از سالمندان و بخش زیادی از وزرای تکراری باشد.

وی در ادامه گفت: افرادی باید به عنوان اعضای کابینه انتخاب شوند که مانند خود رییس‌جمهور و گفتمان خود پزشکیان تخصص، صداقت و شایسته سالاری را مدنظر قرار بدهند و توهم همه‌چیزدانی نداشته باشند.

امیدوارم وزرایی که انتخاب می‌شوند و کابینه‌ای که قرار است به مجلس معرفی شوند، مثل خود پزشکیان توهم تخصص و دانایی نداشته باشند؛ بنابراین اظهارنظر‌های عجیب و غربیی نکنند که مردم را ناامید سازند یا وعده‌هایی مطرح نکنند که نشدنی باشد.

گفتمانی که توسط پزشکیان میان مردم جا افتاد، ضد تبعیض است. ایشان به دنبال تحقق حق و عدالت و در کنار آن آزادی به صورت توأمان است. این گفتمان بسیار جذاب و در عین حال مورد پذیرش اکثریت مردم است. در واقع اعتقاد به عدالت همراه با آزادی مدنظر دکتر پزشکیان است.

بسیاری از ایرانیان پس از انتخابات چشم به روند انتخاب کابینه دوخته‌اند تا به درکی از احتمالات آینده برسند. اسامی افرادی که به عنوان یاران رییس‌جمهور منتشر می‌شود برای مردم مهم است.

من لفظ یاران رییس‌جمهور را به کار می‌برم؛ چون دیگر قرار نیست مانند گذشته، ترکیب کابینه جنسیتی و تنها مجموعه‌ای از مردان باشد. قرار است مردان و زنان کابینه را در دولت آینده ببینیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین