کد خبر: ۹۲۱۱۲۶
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۱

پرز فوتبال را نابود می‌کند، این خط و این نشان!

خاویر تباس، رئیس لالیگا، بار دیگر به فلورنتینو پرز، رئیس رئال ‌مادرید، حمله کرده و او را الگویی نامناسب برای فوتبال دانست. ‌
پرز فوتبال را نابود می‌کند، این خط و این نشان!
آفتاب‌‌نیوز :

با اینکه خاویر تباس به عنوان رئیس لالیگا از طرف رقبای رئال مادرید به هوادار رئال بودن متهم است، اما او بار‌ها با رئیس رئال مادرید درگیری رسانه‌ای داشته است. 

تباس امروز بار دیگر درباره درگیری‌های خود با پرز صحبت کرده و درباره علت مخالفت‌هایش با سیاست‌های رئیس باشگاه رئال مادرید توضیح داد. 

تباس که با روزنامه اسپورت، چاپ کاتالونیا که به بارسا نزدیک است، گفت: "من سال‌ها در فوتبال بوده‌ام. سوپرلیگ به نظر من اصلا یک فرمت برای رقابت فوتبالی نیست. سوپرلیگ مفهومی است که توسط یک نفر در سال ۲۰۰۲ ابداع شد، همین آقای فلورنتینو پرز. برای همین است که قبلا هم گفته بودم فعلا نمی‌توانیم بگوییم سوپرلیگ مرده است. چون تا زمانی که پرز رئیس رئال باشد ایده سوپرلیگ نخواهد مرد. این در حال حاضر مهمترین نگرانی من است". 

رئیس لالیگا در ادامه توضیح داد: "فلورنتینو خودش در آوریل ۲۰۲۱ این را گفت که ایده سوپرلیگ مال او بوده و بعد هم در جلساتی که من هم حضور داشتم این را تکرار کرد. پرز مدعی بود که می‌خواهد فوتبال را نجات دهد و وقتی من به او اعتراض کردم گفت، نگران نباش، پولی هم به عنوان همبستگی به شما می‌دهیم. انگار که در اروپای عصر فئودالی هستیم. او فکر می‌کند ما رعایایی هستیم که باید به ارباب‌ها خراج بدهیم و آن‌ها هم گاهی لطف کرده و پولی به ما اعانه بدهند. درست شدن سوپرلیگ یعنی اینکه کشور را دودستی تقدیم نهاد‌های مالی کنیم و اجازه بدهیم بانک‌ها بر ما حکومت کنند". 

فلورنتینو پرز در ادامه از تنها بودن خودش در مبارزه با پرز گلایه کرد و گفت: "کاش در سطح باشگاه‌ها کسی بود که با همان شدت و حدت پرز و با همان اراده‌ای که او برای این پروژه دارد با برنامه‌اش مقابله می‌کرد. وقتی من در کشور‌های دیگر مصاحبه می‌کنم به من می‌گویند تو تنها کسی هستی که علیه این داستان سوپرلیگ ایستاده‌ای و بقیه سکوت کرده‌اند. هیچکس از پرز انتقاد نمی‌کند، چون انتقاد کردن از یکی از قوی‌ترین مردان این کشور راحت نیست. من این را قبول دارم. من دنبال قهرمان نمی‌گردم و خودم هم قهرمان نیستم. بله، مقابله با او راحت نیست. اگر در اسپانیا زندگی کنید حرفم را متوجه می‌شوید". 

خاویر تباس در ادامه حملات خود علیه رئیس رئال مادرید گفت: "‌فلورنتینو پرز برای فوتبال بد است. هم برای فوتبال اروپا، هم برای باشگاه‌ها هم برای دیگر ورزش‌ها. ۲۶ کشور بیانیه‌ای علیه مدل سوپرلیگ امضا کردند، ولی اسپانیا امضا نکرد. حتی دیدیم که حزب مخالفت دولت در مجلس از دولت خواست از باشگاه‌هایی که در سوپرلیگ شرکت می‌کنند حمایت حقوقی کند. خیلی عجیب است و در هیچ کجای دنیا نظیر ندارد که هم دولت و هم حزب مخالف از مدلی حمایت کنند که می‌خواهد باشگاه‌های کشورشان را نابود کند".

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین