کد خبر: ۹۲۱۱۵
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۳
باهنر و غفوری‌فرد نظر دادند

انتقاد اعضای هیات رییسه مجلس به نحوه معرفی وزرا

پیش از مجلس، وزرا به رسانه‌ها معرفی شدند!
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «باهنر و غفوری‌فرد» دو عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نسبت به نحوه معرفی کابینه دهم از سوی احمدی‌نژاد انتقاد کردند.

به گزارش آفتاب، حسن غفوری‌فرد درخصوص معرفی شش نفر از اعضای كابینه‌ دهم عنوان کرد:« قبل از این‌كه مجلس از لیست كابینه اطلاع یابد این لیست در اختیار رسانه‌ها گذاشته شده است؛ در حالی كه معمول این بود كه اول لیست به هیات رییسه مجلس ارسال می‌شد و بعد مجلس یا رییس‌‌جمهور آن را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دادند». 

عضو هیات رییسه مجلس با بیان این ‌كه این نوع معرفی، برای اولین بار اتفاق افتاده، گفت:« این بار لیست كلی هیات دولت مطرح نشده و فقط 6 تن از وزرا معرفی شده‌اند كه این امر مقداری غیرعادی است. چرا كه معمولا یك‌باره لیست را اعلام می‌كرده‌اند و جز یك زمانی كه بین آقای رجایی و آقای بنی‌صدر اختلاف بود، در همه‌ دوران‌ها لیست هیات دولت به طور كامل ارایه می‌شد. امروز شاهدیم كه فقط 6 تن از وزرا معرفی شده‌اند. بنابراین مقداری خلاف عرف و معمول این كار انجام شده است». 

غفوری‌فرد با اشاره به این‌كه قبل از این‌كه هیات رییسه‌ مجلس و مجلس در جریان لیست پیشنهادی قرار بگیرند این لیست در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، اظهار کرد:« برای اولین بار دو تن از خانم‌ها برای دو وزارتخانه خیلی مهم در لیست قرار دارند. ظاهرا یك نفر دیگر از خانم‌ها هم طبق وعده رییس‌جمهور برای وزارت آموزش و پرورش معرفی خواهد شد». 

نماینده‌ مردم تهران در مجلس متذکر شد که «شاید زود باشد راجع به این لیست صحبت كنیم، اما بنده اصلا اعتقادی به این ندارم كه حتما یك نفر زن در كابینه باشد یا نباشد. بلكه معتقدم كه جنسیت ملاك نیست و تعهد و سابقه‌ انقلابی، تجربه و كارآیی مهم است». 

همچنین نائب رییس مجلس نیز در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌كه معرفی وزرا از طریق رسانه‌ها اولین باری بود كه اتفاق می‌افتاد، تصریح کرد:« معمولا رییس‌جمهور وزرای خود را به مجلس معرفی می‌كرد، بعد رسانه‌ها مطلع می‌شدند، در هر حال منتظر هستیم نامه رسمی رییس‌جمهور به مجلس برسد تا ارزیابی‌ها و رایزنی‌ها را شروع كنیم». 

محمدرضا باهنر درباره معرفی بانوان به عنوان وزیر گفت که ضوابط كلی را مد نظر داریم، اگر خانم‌ها در آن ضوابط بگنجند و در كابینه باشند، در مجموع موافق هستیم، اما باید تك‌تك آنها شرایط لازم را برای وزیر شدن داشته باشند و رای اعتماد مجلس را جلب كنند. 

به گفته وی، معمولا رییس‌جمهور لیست كامل كابینه را به مجلس می‌داد و بعد رسانه‌ها مطلع می‌شدند و یا رونوشتی از آن به رسانه‌ها داده می‌شد، اما این دفعه مستقیما تعدادی از افراد پیشنهادی را رییس‌جمهور از طریق رسانه‌ معرفی كرد كه روش باسابقه‌ای نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین