کد خبر: ۹۲۱۲۲۴
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵

صدای علیرضا قربانی برای یک سریال محرمی

در دهه‌۸۰ وقتی هنوز سریال‌های خیابان خلوت‌کن برای ایامی همچون ماه مبارک رمضان، نوروز و ایام سوگواری محرم ساخته می‌شد، «شب دهم» یکی از آن سریال‌ها بود که در ایام نوروز و محرم که در سال ۸۱ همزمان شده بودند، پخش شد.
صدای علیرضا قربانی برای یک سریال محرمی
آفتاب‌‌نیوز :

تجربه ثابت کرده است که موسیقی و به‌خصوص تیتراژ پایانی یک سریال اگر موفق باشد عامل ماندگاری آن سریال در ذهن مخاطب می‌شود. تیتراژ پایانی شب دهم هم سه رکن داشت؛ آهنگسازی فردین خلعتبری، شعر افشین یداللهی و آواز علیرضا قربانی.

تا قبل از شب دهم، تیتراژ سریال‌های تاریخی با اشعار شاعران کهن و یا نهایتا تصنیف‌های قدیمی پر می‌شد. اما این نکته‌بینی افشین یداللهی بود که به عوامل سریال پیشنهاد داد برای تیتراژ پایانی شعری جدید بسراید و این جسارت خلعتبری بود که هم این موضوع را قبول کرد و هم بعد از آزمون و خطا‌های بسیار، ریسک سپردن آواز به خواننده‌ی گمنام و تازه‌کاری، چون علیرضا قربانی را به جان خرید. نتیجه هم که معلوم است؛ تیتراژ شب دهم از محبوب‌ترین تیتراژ‌های سریال‌های تلویزیونی شد و این جدا از باقی زیبایی‌های موسیقی متنی است که خلعتبری برای سریال ساخته.

«شب دهم» مجموعه تلویزیونی ایرانی به کارگردانی حسن فتحی است که در سال ۱۳۸۰ ساخته و به مناسبت ماه محرم در نوروز سال ۱۳۸۱ از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد. موسیقی این مجموعه ساخته فردین خلعتبری و خواننده تیتراژ آن علیرضا قربانی است. حسین یاری، کتایون ریاحی، رؤیا تیموریان و ثریا قاسمی از بازیگران آن هستند. این مجموعه بار‌ها از شبکه‌های مختلف سیما باز پخش شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین