کد خبر: ۹۲۱۴۲۹
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۰

دعوای خانوادگی اصولگرایان بالا گرفت

روزنامه هم میهن از دعوای خانوادگی اصولگرایان خبر داده است.
دعوای خانوادگی اصولگرایان بالا گرفت
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه هم میهن از دعوای خانوادگی اصولگرایان خبر داده است.

پرونده انتخابات ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم سرانجام با معرفی مسعود پزشکیان به‌عنوان رئیس‌جمهوری جدید ایران بسته شد و رئیس‌جمهور منتخب این روز‌ها در حال طراحی کابینه است. در چنین روزهایی، اما اوضاع در بین اصول‌گرایان آرام نیست؛ شکست در انتخابات و از دست دادن قوه مجریه آن هم تنها پس از ۳ سال از پایان دولت حسن روحانی، فضای درگیری‌های داخلی را در بین‌شان داغ نگه داشته است و آن‌ها این روز‌ها یک مرحله دیگر از درگیری درون‌خانوادگی را پشت سر می‌گذارند؛ درگیری‌هایی که از زمستان سال گذشته میان نواصولگرایان حامی محمدباقر قالیباف و اصولگرایان رادیکال و بنیادگرایان آغاز شده و چهار مرحله داشت که سه مرحله آن را پشت سر گذاشته تا به امروز رسیده که حالا در تلاش هستند تا یکدیگر را به‌عنوان مقصر ناکامی در رسیدن به ریاست قوه مجریه معرفی کنند.

حقیقت این است که بخشی از اصول‌گرایان از نام‌های بزرگ هم عبور کرده‌اند و اینگونه نیست که با حرف یک چهره شاخص اصول‌گرا، آن‌ها از موضع خود کوتاه آمده و راه دیگری را بروند. چنانچه در انتخاباتی که پشت سر گذاشته شد، حتی حرف و بیانیه محمدباقر قالیباف هم نتوانست وحدت را در میان آن‌ها ایجاد کند و پس از انتخابات با ادبیات تند در حال حمله به یکدیگر هستند و یکدیگر را متهم می‌کنند که عامل اصلی شکست در این انتخابات هستند.

در مجموع با روندی که از زمستان سال گذشته آغاز شده و در تابستان ۱۴۰۳ ادامه پیدا کرده و این روز‌ها در بین فعالان مجازی اصول‌گرا به وضوح دیده می‌شود، می‌توان اینگونه گفت که گسل ایجادشده بین اصول‌گرایان گسترده‌تر از چیزی است که بتوان تصور کرد که آن‌ها در حوزه سیاسی به وحدت و صلح برسند و حتی رقیب مشترک نیز کارآیی خود را برایشان از دست داده و آن‌ها در حال دعوای خانوادگی برای دستیابی به قدرت بیشتر هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین