دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی گفت: بازار سیاهی در تعیین بلیت هواپیمای تهران – نجف راه نیفتاده و شرکتها خودشان قیمتها را تعیین میکنند و برای اینکه بتوانند هزینههای خود را پوشش دهند باید قیمت بلیت را به گونهای باشد که بین رفت و برگشت تعادل ایجاد شود.
وی ادامه داد: معمولا در مناسبتهای خاص تقاضا افزایش مییابد و قیمتها نیز به تبع آن افزایشی میشود. از طرفی درخواست خرید بلیت پرواز رفت تهران_ نجف زیاد، ولی برگشت آن کم است و هواپیماها معمولا یا خالی برمیگردند یا تعداد مسافران بسیار کمی دارند. برای مثال اگرچه ممکن است پروازهای رفت تهران به نجف تا حدود ۱۰ میلیون تومان هم برسد، اما برای دوشنبه پرواز بازگشت نجف به تهران با یک میلیون و ۶٠٠ هزارتومان هم انجام میشود.
دبیرانجمن شرکتهای هواپیمایی با تاکید براینکه بازار سیاهی در تعیین بلیت هواپیما در این بخش راه نیفتاده و شرکتها خودشان قیمتها را تعیین میکنند، افزود: شرکتها برای اینکه بتوانند هزینههای خود را پوشش دهند باید قیمت بلیت را به گونهای تعیین کنند که بین رفت و برگشت تعادل ایجاد شود.
اسعدی سامانی در پایان گفت: شرکتها سقف نرخ را باتوجه به هزینهها و تقاضا در مسیر رفت و برگشت تعیین میکنند. حداقل شش میلیون تومان هزینه هر صندلی به نجف است. باتوجه به اینکه هزینه فرودگاهی در آنجا ارزی پرداخت میشود قیمت تعیین شده برای بلیتها زیاد نیست.