کد خبر: ۹۲۱۴۴۸
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۴

کرملین: پوتین برنامه‌ای برای تماس با ترامپ ندارد

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در اظهاراتی به خبرنگاران، گفت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برنامه‌ای برای تماس با دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا که از یک سوء قصد جان سالم به در برده است، ندارد.
کرملین: پوتین برنامه‌ای برای تماس با ترامپ ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

پسکوف در جریان یک نشست خبری در پاسخ به این پرسش که آیا پوتین قصد دارد با ترامپ تماس بگیرد، اظهار کرد: تا آنجا که من می‌دانم، چنین برنامه‌ای وجود ندارد.

سخنگوی کرملین همچنین در مورد اینکه آیا سوء قصد به رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور در مشروعیت نتیجه این انتخابات تاثیر خواهد داشت یا خیر؟، تاکید کرد: مشروعیت نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آینده در آمریکا موضوع داخلی این کشور است و قرار نیست ما در این مورد قضاوت کنیم.

پسکوف پیش‌تر نیز در اظهاراتی در خصوص سوء قصد به جان ترامپ، گفت: ما اصلاً فکر نمی‌کنیم و معتقد نیستیم که تلاش برای ترور نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توسط دولت فعلی سازماندهی شده باشد، اما فضاسازی که توسط دولت بایدن در جریان مبارزات سیاسی ایجاد شد، عامل تحریک کننده برای ترور ترامپ بود.

وی ادامه داد: پس از تلاش‌های متعدد برای حذف ترامپ از عرصه سیاسی با استفاده از ابزار‌های قانونی، دادگاه‌ها، دادستان‌ها و تلاش‌ها برای بی‌اعتباری سیاسی وی، برای همه ناظران بیرونی آشکار شد که جان او در خطر است.

سخنگوی کرملین همچنین، گفت: دولت آمریکا خواسته یا ناخواسته روش‌های کار خود (در عرصه بین‌المللی) را به سیاست داخلی منتقل کرده و سبک تصمیم‌گیری‌های قهری در عرصه داخلی نیز ظاهر شده است.

ترامپ بامداد یکشنبه در شهر باتلر ایالت پنسیلوانیا در حالی که در مورد موضوع مهاجرت سخنرانی می‌کرد، هدف گلوله قرار گرفت.

در این حادثه، ترامپ زخمی شد و فرد ضارب و یکی از شرکت‌کنندگان در تجمع کشته شدند. همچنین دو نفر دیگر از حاضران در این گردهمایی نیز زخمی شده‌اند.

ترامپ پس از آنکه در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفت، در بیانیه‌ای گفت: یک گلوله به من اصابت کرد که قسمت بالای گوشم را سوراخ کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: در آمریکا هیچ جایی برای چنین خشونتی وجود ندارد. ما باید به عنوان یک ملت متحد شده و آن را محکوم کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین