کد خبر: ۹۲۱۵۰۳
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸

توصیه‌های ترافیکی پلیس به عزاداران حسینی

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، توصیه‌هایی را درباره برگزاری مراسم‌های عزاداری تاسوعا و عاشورا ارائه کرد.
توصیه‌های ترافیکی پلیس به عزاداران حسینی
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ فیروز کشیر با اشاره به ایام سوگواری امام حسین(ع) و یاران باوفایش گفت: پلیس راهور برای هرچه ایمن‌تر برگزار شدن مراسمات عزاداری حضرت اباعبدالله، تمهیداتی در نظر گرفته است. همچنین در این شب ها همکاران بنده به صورت صد درصدی در تمامی معابر اصلی و فرعی حضور دارند که این حضور تا پایان مراسمات ادامه خواهد داشت.

وی افزود: پلیس تعدادی لباس و راکت پلیس را نیز در اختیار متولیان هیئت‌ها و دسته‌جات عزاداری قرار داده است که باید این وسایل در اختیار افرادی قرار بگیرند که آموزش‌های لازم برای استفاده صحیح از این وسایل را دیده‌اند. از این وسایل برای هدایت صحیح خودروها و موتورسیکلت سواران استفاده می‌شود. متولیان این مراسمات باید دقت کنند که روشنایی کافی برای دسته‌جات و هیئت‌های خود پیش‌بینی کنند تا توسط رانندگان قابل رویت باشند. البته ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که دسته‌جات عزاداری نباید از معابر اصلی و بزرگراه ها تردد کنند.

کشیر درباره موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی نیز اظهار کرد که متولیان این موکب‌ها باید دقت کنند که باعث ایجاد ترافیک نشوند. همچنین نباید با نصب تابلو یا پارچه، علائم راهنمایی و رانندگی را بپوشانند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: از آنجایی که در این شب ها همه افراد حتی سالمندان و کودکان نیز تا دیروقت در خیابان ها حضور دارند؛ بنابراین رانندگان وسایل نقلیه باید خیلی بیشتر از پیش، به مسیر مقابل خود در حین رانندگی توجه داشته باشند و از سرعت خود بکاهند.

کشیر گفت: رانندگان وسایل نقلیه باید توجه کنند که در مسیرهای صحیح و پارکینگ‌ها وسایل نقلیه خود را پارک کنند تا گره ترافیکی ایجاد نشود. همچنین هنگام حرکت نیز باید چراغ های خود را روشن کنند تا عابرین پیاده‌ای که لباس سیاه برتن دارند را به صورت واضخ ببینند.

وی افزود: مالکان خودروها باید دقت کنند که گل مالی کردن یا نصب هرگونه برچسبی که موجب مخدوش شدن پلاک و همچنین کاهش دید راننده شود، ممنوع است و در صورت رویت حتما نسبت به رفع اثر اقدام می‌شود. 

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ  با بیان اینکه موتورسیکلت‌ها حتما باید با چراغ روشن در معابر تردد کنند؛ ادامه داد: به موتورسیکلت سواران توصیه می کنیم از کلاه ایمنی سفید یا کفش‌هایی که شبرنگ دارند استفاده کنند تا در شب بهتر توسط دیگران دیده شوند. همچنین از توقف در محل عبور عابرین پیاده خودداری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین