کد خبر: ۹۲۱۵۱۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷

رفتن به جهنم برای جلوگیری از قطع برق در خوزستان + فیلم

نشتی کندانسور نیروگاه رامین که می‌توانست به خاموشی در بخشی از کشور در تیرماه ختم شود، توسط متخصصان داخلی طی کمتر از ۱۸ ساعت در حالت آماده نیروگاه تعمیر شد. دمای محیط توربین نزدیک به ۷۰ درجه و رطوبت بالای ۹۰ درصد است به عبارت دیگر نیروها باید در یک دریای آب جوش عملیات می‌کردند.
رفتن به جهنم برای جلوگیری از قطع برق در خوزستان + فیلم
آفتاب‌‌نیوز :

اگر هوای اهواز در تیرماه جهنم باشد، محیط نیروگاه رامین خوزستان «طبقه آخر این جهنم خواهد بود». این بخشی از صحبت‌های رضا اپراتور نیروگاه است.

در حالی‌که نیروگاه رامین تا خرابی و توقف فعالیت به دلیل نشتی کندانسور فاصله چندانی نداشت، مهندسان و اپراتور‌ها با تعمیر توربین در حالت آماده به کار، مانع توقف تولید برق نیروگاه شدند.

دمای اطراف توربین در حالت آماده‌بکار بیش از ۷۰ درجه و رطوبت به بیش از ۹۵ درصد می‌رسد. دمای داغ‌ترین چایی که نوشیدید ۶۵ درجه است.

به نوشته فارس، خاموش شدن نیروگاه اهواز به خاموشی بخشی از شهر‌های استان خوزستان در گرم‌ترین دوره سال ختم می‌شود.

مهندسان عملیات تعمیر نشتی کندانسور نیروگاه رامین اهواز را ساعت ۹ صبح آغاز و ساعت ۳ شب فردا بدون لحظه‌ای توقف کار نیروگاه به اتمام رساندند.

بر اساس رده‌بندی مشاغل زیان‌آور، عملیات تولید، انتقال و توزیع برق جزء سخت‌ترین فعالیت‌های جهان است.

رعایت توصیه‌های مصرف بهینه شامل رعایت دمای آسایش، خاموش کردن کولر زمانی که کسی خانه نیست و مواردی از این دست علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی فشار کار بر روی پرسنل نیروگاه‌ها را هم کاهش خواهد داد.

ساعت ۹ صبح امروز، کندانسور توربین ‎نیروگاه رامین اهواز نشتی پیدا کرد و مطابق پروتکل، باید ابتدا فعالیت نیروگاه ۲ روز متوقف می‌شد و سپس کار تعمیر آغاز می‌شد اما متخصصان، تصمیم ‌گرفتند در حالت آماده به کار نیروگاه، عملیات تعمیرات را انجام دهند.

به نوشته ایسنا، نیـروگاه حرارتی رامیـن از بزرگترین نیروگاه‌های حرارتی ( بخاری)  کشـور است که با هدف تامین برق استان خوزستان و شبکه سراسری احداث شده است.

نیروگاه رامین در کیلومتر ۲۰ جاده اهواز – مسجدسلیمان و در مجاورت رودخانه کارون و شهـر ویس در شمال شرقی اهـواز قرار دارد.

این نیـروگاه با ۶ واحد ( ۴ واحد ۳۰۵ مگاواتی و ۲ واحد ۳۱۵ مگـاواتی) دارای توان تولیدی ۱۸۵۰ مگاوات است.این نیروگاه نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز استان خوزستان و پایداری شبکه برق کشور ایفا می‌کند.

۱۸ ساعت عملیات پیچیده مهندسی بدون وقفه ادامه یافت و فردای آن روز تعمیرات با موفقیت به انتها رسید و نیروگاه بدون ثانیه‌ای توقف به تامین برق پرداخت.

رفتن به جهنم برای جلوگیری از قطع برق در خوزستان + فیلم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
0
11
خداقوت به همشهری ها ام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
0
10
خدا به همه تون سلامتی بده
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
0
9
نان فوق حلال
ناشناس
|
Jordan
|
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
0
8
خداقوت دلاورمردان. کاش همه از شما بیاموزیم خدمت واقعی رو
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین