کد خبر: ۹۲۱۵۷۰
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰

حمله تند پسر نتانیاهو به دوحه و پاسخ قطر به او

«یائیر نتانیاهو»، پسر بنیامین نتانیاهو از قطر انتقاد کرد و در اظهاراتی بی‌اساس این کشور را حامی اصلی «تروریسم» خواند.
حمله تند پسر نتانیاهو به دوحه و پاسخ قطر به او
آفتاب‌‌نیوز :

«یائیر نتانیاهو» پسر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در میامی سخنرانی می‌کرد، با اشاره به ارتباط قطر و اعتراضات اخیر ضد صهیونیستی که دانشگاه‌های آمریکا را لرزاند، افزود: «دوحه اولین حامی دانشگاه‌های آمریکایی است.»

به گزارش تایمز رژیم صهیونیستی، وی افزود برای قطر در واشنگتن و نیویورک «فرش قرمز» پهن می‌شود.

اظهارات پسر نخست وزیر رژیم صهیونیستی موجب سرزنش یک دیپلمات قطری شد و هشدار داد که این اظهارات ممکن است به مذاکرات تبادل اسیران در ازای آتش‌بس میان این رژیم و جنبش حماس آسیب برساند، به ویژه اینکه دوحه نقش یک میانجی برجسته را ایفا می‌کند.

این دیپلمات گفت که اظهارات یائیر نتانیاهو کپی شده صحبت‌های گروه‌های افراطی مخالف هرگونه راه حل مسالمت آمیز برای درگیری در غزه است.

وی افزود: این ادعاهای نادرست فشار را بر کسانی که ترجیح می‌دهند به جنگ ادامه دهند، کم نخواهد کرد.

این دیپلمات ادامه داد: اتهامات پسر نتانیاهو مبنی بر اینکه قطر «بزرگترین کمک کننده» به دانشگاه‌های آمریکایی است نیز دروغ است و در واقع این پرداخت‌ها کمک مالی نیست و هزینه‌های شعب دانشگاه‌های آمریکایی در قطر را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به تجمعات ضد صهیونیستی که در پایان ترم بهار در سراسر آمریکا پدیدار شد، افزود: قطر هیچ ارتباطی با اعتراضات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا ندارد.

این دیپلمات ادامه داد: اظهارات وی به ویژه در این برهه حساس از مذاکرات غیرمسؤولانه است و هشدار داد که این موارد فقط اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند.

در کنار مصر، قطر میانجی اصلی مذاکرات بین اشغالگران و حماس بود که از سال ۲۰۱۲ به درخواست آمریکا میزبان رهبری سیاسی این جنبش بوده است.

بنیامین نتانیاهو نیز پیشتر از نقش قطر در مذاکرات انتقاد کرده و مدعی شده بود نقش قطر برای فشار بر حماس کافی نیست و همین امر باعث هشدار دوحه مبنی بر ارزیابی مجدد نقش خود در مذاکرات شد.

یائیر نتانیاهو از سال گذشته پس از اینکه پدر و همسرش از او خواستند از انتشار پست در شبکه‌های اجتماعی خودداری کند و مستقیماً با قانونگذاران یا وزرا صحبت نکند، در بحبوحه اتهاماتی مبنی بر دامن زدن به تنش‌ها در اراضی اشغالی و تشدید اختلاف دیپلماتیک با آمریکا، در ایالت فلوریدا زندگی می‌کند.

نتانیاهو در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود در پاسخ به سوالی در مورد انتقادات وارده به پسرش در شبکه‌های اجتماعی گفت: پسرم محبوب است، من واقعاً او را دوست دارم، او شخص مستقلی است که نظرش را می‌گوید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین