کد خبر: ۹۲۱۵۹۷
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴

نجات جان ۷۱ مهاجر در دریای اژه توسط گارد ساحلی ترکیه

گارد ساحلی ترکیه روز دوشنبه از نجات دادن جان تعدادی از مهاجران سرگردان در دریای اژه خبر داد.
نجات جان ۷۱ مهاجر در دریای اژه توسط گارد ساحلی ترکیه
آفتاب‌‌نیوز :

گارد ساحلی ترکیه روز دوشنبه از نجات جان ۷۱ مهاجرغیرقانونی که بنابر ادعای این کشور توسط نیروی دریایی یونان به داخل آب‌های سرزمینی ترکیه عقب رانده شده بودند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» فرماندهی گارد ساحلی ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد به محض اطلاع از حضور مهاجران در دریای اژه سوار بر لنج، گارد ساحلی به محل حضور آن‌ها اعزام شد.

بر اساس این گزارش، در این عملیات ۱۱ کودک از پنج قایق در خطر مرگ نجات یافتند. این مهاجران سپس به اسکله آورده و به اداره مهاجرت استانی تحویل داده شدند.

یونان تاکنون در خصوص این ادعای گارد ساحلی ترکیه واکنشی نشان نداده است.

بسیاری از مهاجران به امید زندگی بهتر در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا از گذرگاه‌های دریایی خطرناک عبور می‌کنند. برخی دیگر با عبور از رودخانه‌ای که در امتداد مرز زمینی بین دو کشور می‌گذرد، سعی می‌کنند وارد یونان شوند.

در حالی که بسیاری به اتحادیه اروپا راه می‌یابند، بسیاری دیگر در دریا کشته می‌شوند یا با نقض قوانین بین‌المللی توسط یونان به داخل آب‌های ترکیه رانده می‌شوند.

یونان می‌گوید که باید از مرز‌های خودکه مرز‌های اتحادیه اروپا نیز هستند برابر مهاجرت غیرقانونی محافظت کند. این کشور گشت‌زنی‌های خود را در دریای اژه افزایش داده است.

فرماندهی گارد ساحلی ترکیه تنها در سال ۲۰۲۳، ۲۵۸۸۹ مهاجر غیرقانونی را که یونان در دریای اژه عقب رانده بودند، نجات داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین