کد خبر: ۹۲۱۶۶۸
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۶

وضعیت قیمت فلز زرد پیش از سخنرانی رئیس فدرال رزرو

قیمت طلا طی امروز بدون تغییر باقی ماند و معامله‌گران در انتظار سخنان جروم پاول - رئیس بانک مرکزی آمریکا - هستند.
وضعیت قیمت فلز زرد پیش از سخنرانی رئیس فدرال رزرو
آفتاب‌‌نیوز :

قیمت طلا در معاملات اولیه روز دوشنبه (۲۵ تیر) در آمریکا تقریبا بدون تغییر باقی ماند. این اتفاق پس از یک آخر هفته پر آشوب و قبل از اظهارات رئیس بانک مرکزی آمریکا رخ داد. قیمت طلا برای تحویل در ماه آگوست با افزایش ۰/۲۰ دلار به ۲۴۲۰/۹۰ دلار در هر اونس رسید. قیمت لحظه‌ای فلز زرد تا ساعت ۱۷:۳۸ به وقت ایران در سطح ۲۴۱۹ دلار در هر اونس قرار داشت.

به نوشته کیتکو، به نظر می‌رسد بازار به‌سرعت از تلاش نافرجام برای ترور دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، عبور کرده است. معامله‌گران و سرمایه‌گذاران منتظر سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در باشگاه اقتصاد واشنگتن دی سی در ظهر دوشنبه به وقت آمریکا هستند.

معامله‌گران صعودی در بازار‌های سهام و مالی همچنان از تمایل ظاهری نسبت به کاهش سیاست پولی آمریکا توسط فدرال رزرو در هفته گذشته بهره می‌برند و بازار انتظار کاهش نرخ بهره آمریکا در ماه‌های آینده را دارد.

شاخص‌های سهام آسیایی و اروپایی در شبانه‌روز گذشته نوسان داشتند. شاخص‌های سهام آمریکا در آغاز جلسه معاملاتی نیویورک به سمت افزایش حرکت می‌کنند و اس‌اندپی ۵۰۰ و نزدک هفته گذشته به بالاترین سطح خود رسیدند.

از سوی دیگر، رشد تولید ناخالص داخلی چین ضعیف‌تر از انتظار بود که ناشی از کاهش تقاضای مصرف‌کننده و کندی بخش املاک و مستغلات این کشور است. اقتصاد چین در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ به میزان ۴/۷ درصد نسبت به سال قبل رشد کرد که نسبت به رشد ۵/۳ درصدی در سه‌ماهه نخست و پیش‌بینی ۵/۱ درصدی، با کاهش همراه شده است. داده‌های تولید ناخالص داخلی قبل از آغاز اجلاس سوم کمیته مرکزی - یک نشست چهار روزه رهبری حزب کمونیست برای بحث در مورد اصلاحات اقتصادی بلند مدت - منتشر شد. در همین حال، بانک مرکزی چین نرخ‌های کلیدی سیاست پولی خود را بدون تغییر نگه داشت.

بازار‌های خارجی کلیدی امروز شاهد تقویت شاخص دلار آمریکا هستند. قیمت نفت خام نیویورک کمی پایین‌تر است و در حدود ۸۲ دلار در هر بشکه معامله می‌شود. بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا در حال حاضر در سطح ۴/۲۱۱ درصد قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین