کد خبر: ۹۲۱۶۸۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۹
به گفته مسئولان امنیتی؛ شهر در آرامش است

ادعای صدای انفجار و تیراندازی در شیراز / ماجرا چه بود؟ + عکس

برخی منابع خبری با انتشار تصاویر و ویدئوهایی از شنیده شدن صدای انفجار و تیراندازی در شیراز خبر داده اند. این در حالی است که برخی رسانه ها این ادعاها را تکذیب کرده اند.
ادعای صدای انفجار و تیراندازی در شیراز / ماجرا چه بود؟ + عکس
آفتاب‌‌نیوز :

کانال صابرین نیوز نوشته است که صدای چند انفجار در اطراف حرم شاهچراغ شیراز شنیده شده است.

همچنین ویدئوهایی از فریاد زدن و فرار مردم اطراف حرم در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

برخی منابع خبری نیز نوشته اند که مردم از ترس به پشت بام ها رفته اند.

هنوز به صورت رسمی خبری در این خصوص منتشر نشده است.

برخی نیز صدای انفجار را تکذیب کرده و گفته اند که ماموران امنیتی به فردی مشکوک شده و با تیراندازی وی را توقیف کرده اند.

خبرگزاری تسنیم نیز نوشته است که هیچ گونه انفجاری در حرم شاهچراغ رخ نداده و اینگونه اخبار کذب است.

برخی نیز نوشته اند که این تیراندازی بخاطر اقدام سهوی یک مامور حراست بوده است.

ادعای صدای انفجار و تیراندازی در شیراز / ماجرا چیست؟

سردار حبیبی فرمانده نیروی انتظامی فارس نیز این ادعاها را تکذیب و اعلام کرد شهر شیراز در آرامش کامل است. به گفته وی؛ علت صدا به دلیل دستگیری یک سارق بوده است.

میراحمدی، معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور نیز گفته است که چند تیرهوایی به صورت سهوی شلیک شده است و هیچ موضوع امنیتی در این منطقه وجود نداشته است.

خبرگزاری فارس نیز نوشته است که پیگیری از مسئولان امنیتی استان نشان می دهد که تیراندازی هوایی نیروهای حافظ امنیت اطراف حرم در خیابان نهم دی عامل این صدا بوده است.

رسانه ها به نقل از یک منبع آگاه نوشته اند که هیچ خللی در مراسم های این حرم پیش نیامده و مراسم بعد از وقفه کوتاه، در حال انجام است.

خبرگزاری ایسنا در این خصوص نوشت: شنیده‌ها حاکی از آن است که صدایی شبیه انفجار از نزدیکی بازار حاجی در اطراف حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به گوش رسید اما هم‌اکنون برنامه سوگواری حسینی از حرم مطهر به صورت مستقیم از شبکه فارس در حال پخش بوده و همه چیز در امن و امان و آرامش است.

اسماعیل قزلسفلی، معاون سیاسی، امنیتی استانداری فارس در این رابطه گفت: انفجاری رخ نداده است و هم اکنون در حال عزیمت به محل هستیم و اخبار تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.

دقایقی پیش سردار رهام بخش حبیبی، فرمانده انتظامی فارس در جمع مردم در این رابطه گفت: هیچ اتفاقی خاصی نیفتاده است و ما تنها یک سارق دستگیر کردیم.

قزلسفلی نیز گفت: هم اکنون در محوطه اطراف حرم مطهر شاهچراغ(ع) هستیم و اوضاع را بررسی کردیم و هیچ مورد و مسئله خاصی نیست و هیچ مسئله امنیتی به وجود نیامده است.

هم اکنون پخش مستقیم برنامه سوگواری حسینی از حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) از شبکه فارس در حال پخش بوده و آرامش در حرم مطهر برقرار است.

دادستان عمومی و‌انقلاب شیراز نیز درباره خبر منتشر شده در فضای مجازی، گفت: صدای تیراندازی شنیده شده در اطراف شاهچراغ مربوط به شلیک سهوی یکی از عوامل امنیتی بوده و بر اثر سهل‌انگاری رخ داده است. 

به نوشته میزان، دادستان مرکز استان فارس با بیان اینکه صدای تیراندازی در یکی از خیابان‌های منتهی به حرم شنیده شده و محدوده حرم در امنیت کامل است، گفت: مراسم شب عاشورای حسینی هم اکنون در امنیت کامل در حرم در حال برگزاری است.

سید مصطفی بحرینی با بیان اینکه به محض وصول خبر یکی از معاونین دادستان شیراز و بازپرس ویژه در حرم مطهر شاهچراغ (ع) حضور یافتند گفت: ابعاد دقیق موضوع در دست بررسی است و در صورت کشف موارد دیگر از طریق رسانه‌های رسمی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

توضیح اورژانس درباره مصدومان حادثه تیراندازی حرم مطهر شاه چراغ

سخنگوی اورژانس کشور گفت: در حادثه تیراندازی در اطراف حرم مطهر شاه چراغ سه نفر به دلیل ماندن زیر پای جمعیت مصدوم شده اند.

بابک یکتاپرست سخنگوی اورژانس کشور در گفتگو با ایلنا درباره مصدومان حادثه تیراندازی در حرم مطهر شاه چراغ گفت: بر اثر این حادثه سه نفر به دلیل آسیب ناشی از ماندن زیر پای جمعیت دچار هیستری ناشی از ترس شده و مصدوم شده اند و به منظور دریافت خدمات درمانی تکمیلی توسط آمبولانس به بیمارستان انتقال یافتند.

اعلام جرم علیه ناشران شایعه انفجار در حرم شاهچراغ

قوه قضائیه: دستگاه قضایی علیه منتشرکنندگان شایعه انفجار در حرم شاهچراغ (ع) که امنیت روانی جامعه را تحت تاثیر قرار داد، اعلام جرم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
فریدون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
3
5
خداروشکر الان خیابان زند شیراز هستم آرامش برقراره و هیچ خبری نیست عزاداری در شاهچراغ هم در حال برگزاری می‌باشد.
ایدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
0
2
خیلی لحظات بدی بود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین