کد خبر: ۹۲۱۷۷۸
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
کوثری مطرح کرد

شروط مجلس برای همراهی با دولت؛ چیزی غیر از تامین منافع مردم نمی‌خواهیم

«اگر دولت در اصل بر اساس همان برنامه‌ای که مصوب و ابلاغ شده حرکت کند و پیش برود، کار برایش در نهایت آسان می‌شود، اما اگر یک موقعی خلاف این برنامه بخواهد عمل کند که بعید می‌دانم این کار را انجام دهد، قطعا و یقینا مجلس از حق قانونی خودش استفاده و دفاع می‌کند.»
شروط مجلس برای همراهی با دولت؛ چیزی غیر از تامین منافع مردم نمی‌خواهیم
آفتاب‌‌نیوز :

یک نماینده مجلس گفت: باید ببینیم دولت عملکرد و یا برنامه‌هایش بر چه اساسی است و آن زمان می‌توان گفت مجلس در جهت آن‌ها همکاری می‌کند تا به منافع مردم و ملی عمل شود، مجلس چیزی غیر از این نمی‌خواهد و دولت هم باید با همین نیت اقدام کند تا بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم.

اسماعیل کوثری، درباره تعامل بین دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم گفت: دولت اگر در جهت اقدامات خودش، دولت سیزدهم و رئیس جمهور شهید را الگو قرار دهد و بر آن اساس کار را دنبال کند آن هم به این دلیل که در برنامه پنج سال توسعه هفتم همه این مسائل آمده است قطعا مجلس همکاری لازم را با دولت خواهد داشت.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر دولت در اصل بر اساس همان برنامه‌ای که مصوب و ابلاغ شده حرکت کند و پیش برود، کار برایش در نهایت آسان می‌شود اما اگر یک موقعی خلاف این برنامه بخواهد عمل کند که بعید می‌دانم این کار را انجام دهد، قطعا و یقینا مجلس از حق قانونی خودش استفاده و دفاع می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: باید ببینیم دولت عملکرد و یا برنامه‌هایش بر چه اساسی است و آن زمان می‌توان گفت مجلس در جهت آن‌ها همکاری می‌کند تا به منافع مردم و ملی عمل شود، مجلس چیزی غیر از این نمی‌خواهد و دولت هم باید با همین نیت اقدام کند تا بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم.

کوثری درباره تشکیل کابینه دولت چهاردهم گفت: کابینه‌ای که معرفی می‌شود باید از مجلس رأی بگیرد. مجلس در کمیسیون‌ها و مجمع نمایندگان استان‌ها متخصصانی دارد قطعا و یقیقناً نمایندگان با افراد صحبت می‌کنند و نظرات‌شان را می‌خواهند و در نهایت همه این‌ها را بررسی می‌کنند و وقتی به نتیجه رسید رأی می‌دهند و آن زمان است که باید مشاهده کنیم در عمل چگونه برنامه‌ها را پیاده و اجرا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: نتایج را باید ببینیم و اِلا اگر این باشد که خلاف قانون عمل کنند که انشاالله این طور نخواهد بود، قطعا مجلس از اختیارات خودش استفاده و از مسیری که می‌روند جلوگیری می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین