کد خبر: ۹۲۱۷۹۸
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱

معاون جدید ترامپ: ترامپ یک دیوانه طرفدار نازی است

جی دی ونس در حالی دوشنبه به عنوان معاون اول ترامپ در دولت آینده انتخاب شد که در گذشته مواضع بسیار تندی علیه او گرفته است.
معاون جدید ترامپ: ترامپ یک دیوانه طرفدار نازی است
آفتاب‌‌نیوز :

دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا پس از نجات از تیراندازی در پنسیلوانیا، جیمز دیوید ونس، سناتور آمریکایی از ایالت اوهایو را به عنوان معاون اول دولت آینده خود معرفی کرد.

به گزارش رویترز، ونس که از جمله سناتورهای جمهوری‌خواه محبوب آمریکا محسوب می‌شود، پیش از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 و پس از آن از منتقدان وی بوده است و او را «احمق» و «هیتلر آمریکایی» خطاب کرده است.

وی در پیامی در سال 2016 در شبکه اجتماعی ایکس گفته بود: «ترامپ مردمی که من به آن‌ها اهمیت می‌دهم را می‌ترساند. مهاجرین، مسلمانان و... خدا از ما انتظار بیشتری دارد.» به گزارش گاردین، ونس علاوه بر این، ترامپ را فردی مخالف زنان، حامی نازیسم و دیوانه خطاب کرده بود.

با این وجود وی به منظور جلب حمایت ترامپ در انتخابات مجلس سنای آمریکا در سال 2022، از مواضع قبلی خود فاصله گرفت و حمایت خود را از دونالد اعلام کرد. در نتیجه تغییر موضع 180 درجه‌ای ونس، وی توانست به عنوان سناتور ایالت اوهایو انتخاب شود و اکنون نیز (در صورت پیروزی ترامپ) به عنوان معاون رئیس‌جمهور آمریکا شناخته خواهد شد.

این اولین باری نیست که شاهد چرخش مواضع سیاسیون آمریکایی به منظور رشد سیاسی خود و یا جلب نظر رئیس‌جمهور هستیم.

کاملا هریس، معاون رئیس‌جمهور کنونی نیز پیش از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری، اعلام کرده بود سخنان زنانی که ادعای کردند که توسط جو بایدن مورد تعرض قرار گرفتند را باور دارد. با این وجود هریس به یکی از بزرگترین حامیان بایدن در کارزار انتخاباتی سال 2020 تبدیل شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین