کد خبر: ۹۲۲۰۰۷
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶

کلید اولیه دومین نوبت کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد

کلید اولیه نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ بر روی سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور قرار گرفت.
کلید اولیه دومین نوبت کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
آفتاب‌‌نیوز :

کلید سوالات آزمون داوطلبان کنکور نوبت دوم مربوط به دفترچه گروه‌های علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر، زبان‌های خارجی (انگلیسی، آلمانی، فرانسه، ایتالیایی و روسی) و علوم و معارف اسلامی (ویژه دیپلمه‌های علوم و معارف اسلامی) از طریق سامانه سازمان ملی سنجش منتشر شد.

داوطلبان از امروز، ۲۷ تیرماه تا چهارشنبه، سوم مردادماه ۱۴۰۳ فرصت دارند نظرات و مطالب خود درخصوص سوالات و کلید آزمون سراسری را منحصرا" از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی به سازمان ملی سنجش اعلام کنند.

نوبت دوم آزمون سراسری امسال قرار بود در روز‌های ۷ و ۸ تیرماه برگزار شود، اما در پی شهادت رئیس جمهوری کشورمان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانشان در سانحه سقوط بالگرد (۳۰ اردیبهشت) و هم‌زمانی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در تاریخ هشتم تیرماه، برگزاری نوبت دوم کنکور، دو هفته به تعویق افتاد و به روز‌های ۲۱ و ۲۲ تیرماه ۱۴۰۳ موکول شد.

اولین نوبت آزمون سراسری ۱۴۰۳ با تعداد یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در روز‌های پنجشنبه و جمعه، ۶ و ۷ اردیبهشت ماه امسال برگزار شد و در نوبت دوم این آزمون نیز طی روز‌های ۲۱ و ۲۲ تیرماه، ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ داوطلب در پنج گروه آزمایشی به رقابت با یکدیگر پرداختند.

تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۱۹ نفر برای رقابت در آزمون گروه ریاضی و فنی نوبت دوم کنکور امسال ثبت‌نام کردند که ۴۴ هزار و ۶ نفر زن (۳۵ درصد) و ۸۱ هزار و ۱۱۳ نفر مرد (۶۵ درصد) بودند.

در این رقابت علمی، داوطلبان گروه علوم ریاضی و فنی، دو دفترچه سوالات دریافت کردند که برای ۴۰ سوال مندرج در دفترچه ریاضیات، ۷۰ دقیقه و برای ۶۵ سوال دفترچه فیزیک و شیمی، ۷۵ دقیقه فرصت داشتند.

گروه علوم انسانی نیز ۲۷۰ هزار و ۷۵۲ نفر داوطلب داشت که ۱۷۸ هزار و ۶۴۸ نفر (۶۶ درصد) را زنان و ۹۲ هزار و ۱۰۴ نفر (۳۴ درصد) را مردان تشکیل می‌دادند.

در این آزمون، دو دفترچه سوالات در اختیار داوطلبان گروه علوم انسانی قرار گرفت که دفترچه شماره ۱ شامل ۸۰ سوال دروس ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روانشناسی با ۸۵ دقیقه مدت زمان پاسخگویی بود و داوطلبان باید به ۸۰ سوال دفترچه شماره ۲ شامل دروس زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه و منطق و اقتصاد نیز در ۷۵ دقیقه پاسخ می‌دادند.

در نوبت دوم آرمون سراسری امسال، تعداد ۴۷۱ هزار و ۳۹۰ هزار نفر برای رقابت در گروه آزمایشی علوم تجربی، نام‌نویسی کردند که ۳۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر (۶۷ درصد) را داوطلبان زن و ۱۵۶ هزار و ۷۹۰ نفر (۳۳ درصد) را داوطلبان مرد تشکیل می‌دادند.

داوطلبان گروه علوم تجربی نیز در جلسه آزمون، سه یا چهار دفترچه دریافت کردند که در دفترچه شماره ۱ تعداد ۴۵ سوال زیست‌شناسی با مدت زمان پاسخگویی ۴۵ دقیقه، در دفترچه شماره ۲ تعداد ۶۵ سوال فیزیک و شیمی با مدت زمان پاسخگویی ۷۵ دقیقه، در دفترچه شماره ۳ با تعداد ۴۵ سوال ریاضی و زمین شناسی با مدت زمان پاسخگویی ۶۰ دقیقه در نظر گرفته شده بود و داوطلبان دیپلمه بهیاری، یک دفترچه اضافه و ۲۰ دقیقه هم وقت بیشتر داشتند تا به سوالات دفترچه شماره ۴ شامل ۳۰ سوال درس بهیاری پاسخ دهند.

برای گروه آزمایشی هنر نیز با ۴۶ هزار و ۳۱ نفر داوطلب، یک دفترچه شامل ۱۰۰ سوال درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی - فیزیک و خلاقیت تصویری و تجسمی با مدت زمان پاسخگویی ۱۱۵ دقیقه در نظر گرفته شده بود.

علاوه بر این، ۷۰ هزار و ۹۲۲ نفر برای شرکت در آزمون در گروه زبان‌های خارجی ثبت‌نام کردند و داوطلبان این گروه بر حسب زبان انتخابی خود، برای پاسخگویی به ۷۰ سوال زبان تخصصی (انگلیسی، فرانسه، ایتالیایی، روسی و آلمانی) ۱۰۵ دقیقه فرصت داشتند.

کلید اولیه دومین نوبت کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین