کد خبر: ۹۲۲۰۴
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۴

لنکرانی: نمی‌دانم چرا باید از کابینه بروم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کامران باقری لنکرانی که به نظر بسیاری از کارشناسان و نمایندگان مجلس یکی از موفق‌ترین وزرای دولت نهم بوده است، به عنوان گزینه پیشنهادی احمدی‌نژاد برای ادامه کار در دولت معرفی نشد.

وزیر بهداشت دولت نهم که رئیس‌جمهور بارها او را نمونه بارز استفاده از نخبگان در دولت معرفی کرده بود، تمایل چندانی به بیان آنچه باعث جدایی‌اش از دولت شد، ندارد و با طمأنینه به خبرآنلاین پاسخ می‌دهد که در جلسه مشهور هیأت‌دولت که گفته می‌شود تعدادی از وزرا در آن نسبت به انتصاب رحیم‌مشایی به عنوان معاون اول رئیس‌جمهور به دکتر احمدی‌نژاد اعتراض کردند؛ حضور نداشته است و با لبخند و افزودن سرعت قدم‌هایش پاسخ اینکه اگر حضور داشتید، اعتراض می‌کردید یا نه؟ را اینگونه می‌گوید: «در مورد اینکه اگر در جلسه بودم چه می‌کردم فکری نکرده‌ام و پاسخ شما این است که در آن جلسه نبودم».

البته او از این پس هم دیگر در جلسه هیأت‌دولت حضور نخواهد داشت و از معرفی گزینه دیگری برای تصدی پست وزارت چندان راضی به نظر نمی‌رسد، وی در خصوص علت اصلی عدم معرفی‌اش به عنوان وزیر بهداشت دولت دهم، می‌گوید: «من در کابینه اول، یعنی چهارسال قبل هم خودم را به عنوان گزینه تصدی وزارت معرفی نکردم و نمی‌دانم الان هم به چه دلیل این موضوع انجام نشده است، باید از فرد دیگری این سؤال را بپرسید». 

او با زیرکی از دادن پاسخ صریح به این سؤال که آیا هنوز هم خود را سرباز دولت و دکتر احمدی‌نژاد می‌دانید؟ طفره رفت و در پاسخ به «خبر» گفت: «افتخار می‌کنم که خداوند فرصت حضور در دولت نهم و همراهی با رئیس‌جمهور را به من داد».

از این پس هر جایی که امکان خدمت به مردم وجود داشته باشد، حضور خواهم داشت ‌باقری لنکرانی تنها برای وزیر بعدی بهداشت «آرزوی موفقیت» کرد و «هیچ توصیه یا سفارشی» برای او ندارد، وی در عین حال «مهمترین دغدغه کنونی خود را انجام تغییر و تحولات در سطح وزارت» عنوان و تصریح می‌کند: «تا پایان دوره وزارت من 10 روز باقی مانده و مهم‌ترین دغدغه‌ام این است که کارهایی را باید تمام شود، تمام کرده و گزارش‌هایی دقیق و روشن در خصوص وضعیت فعالیت‌های حوزه سلامت به وزیر بعدی بدهیم».

او که آخرین روزهای وزارتش را می‌گذراند در خصوص اجرای طرح‌های معرفت که در دوران مسئولیت او کلید خورده بود، اظهار کرد: «محیط دانشگاه محیطی است که وجهه آن بیش از هر چیز وجه فرهنگی است لذا در یک محیط فرهنگی همه ارکان تشکیل‌دهنده باید صبغه فرهنگی داشته باشند. وی مهمترین رکن دانشگاه‌ها را اساتید دانست و خاطرنشان کرد: غفلتی وجود داشت که اساتید مخصوصاً در رشته‌های غیرمرتبط مثل علوم پزشکی از زمینه مسائل فرهنگی تفهیم خاصی نداشتند در صورتی که ما معتقدیم نقش اساتید همه رشته‌ها در زمینه‌های فرهنگی کارساز و اثرگذار است».

وی تصریح کرد: «طرح معرفت با این پیش‌زمینه‌ها طراحی شد و خوشبختانه در 3 سال گذشته در هر اردو 200 تا 250 نفر از اساتید مجرب و اساتید جدید حضور داشتند و فضای گفتمان خوبی را به وجود آوردند. خصوصاً مبانی فرهنگی که باید در دانشگاه‌ها دنبال شود و این موضوع باعث شد که بتوانیم جمع‌هایی از اساتید اندیشمند را که در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند، در کنار خود به وجود بیاوریم».

باقری‌لنکرانی ماحصل دوره‌های معرفت را سرمایه افزوده چشمگیری دانست که می‌تواند پایه جهش فرهنگی برای دانشگاه‌ها باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Sweden
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۸
0
2
خوب معلومه ديگه هركي مخالف مشائي هست بايد بره
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۸۸/۰۵/۳۰
0
1
برای اینکه به فرمایش نفر دوم کشور مثل هلو بودید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین