کد خبر: ۹۲۲۱۱۱
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۸

آمریکا و فیلیپین در دریای چین جنوبی رزمایش برگزار کردند

ناوگان هفتم ایالات متحده امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که نیروهای آمریکایی و فیلیپینی در دریای چین جنوبی رزمایش برگزار کرده‌اند.
آمریکا و فیلیپین در دریای چین جنوبی رزمایش برگزار کردند
آفتاب‌‌نیوز :

در بیانیه ناوگان هفتم آمریکا آمده است: گارد ساحلی ایالات متحده و فیلیپین برای انجام عملیات دوجانبه در دریای چین جنوبی، ۱۶ ژوئیه (۲۶ تیر) به یکدیگر ملحق شدند.

بر اساس این بیانیه، عملیات‌ها شامل آموزش جستجو و نجات، انتقال پرسنل و قایقرانی دوجانبه بود.

بنا به گفته یک مقام ناوگان نیروی دریایی آمریکا، ارتش این کشور در تلاش است تا اقیانوس هند و آرام را به عنوان منطقه‌ای آزاد حفظ کند.

طبق بیانیه ناوگان هفتم آمریکا، گارد ساحلی ایالات متحده به برگزاری رزمایش‌های منظم با شرکای خود در منطقه برای آموزش، تمرین و توسعه قابلیت همکاری تاکتیکی در میان نیروی دریایی متحدان، ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا، اختلافات مرزی بین چین و فیلیپین از سال گذشته شدت گرفته و این نگرانی را به وجود آورده است که در نهایت یک درگیری بزرگ نظامی روی دهد و آمریکا برای دفاع از متحد خود فیلیپین در آن مداخله کند.

درحالی که دعوا بر سر حق حاکمیت در برخی از مناطق دریای جنوبی چین بین پکن و مانیل ادامه دارد، چین به تازگی اعلام کرد که متعهد به حل مسائل دریایی با فیلیپین است.

این اظهار نظر در حالی است که دفاتر ریاست جمهوری چین و فیلیپین براساس توافق جدید امضا شده بین آن‌ها و به منظور جلوگیری از هرگونه درگیری خارج از کنترل در منطقه «دریای جنوبی چین» خط تماس مستقیم بین یکدیگر ایجاد می‌کنند.

در دو منطقه مورد مناقشه بین دوطرف، فیلیپین نیرو‌های چینی را به اقدامات خصمانه فزاینده متهم می‌کند و در مقابل چین می‌گوید که کشتی‌های فیلیپینی با وجود هشدار‌های مکرر، به حریم آبی آن کشور تجاوز می‌کنند.

دریای جنوبی چین که محل مناقشه بین چین، فیلیپین و چند کشور دیگر است، به عنوان یکی از شلوغ‌ترین مسیر‌های دریایی در جهان و به عنوان یک شریان حیاتی برای تجارت بین‌المللی عمل می‌کند و جریان ۶۴ درصد از کل کالا‌های تخلیه شده در سراسر جهان در سال ۲۰۲۲ را آسان کرده است. تجارت از طریق دریای جنوبی چین ۵.۷۲ درصد از کل تجارت کالا برای ایالات متحده را نیز تشکیل می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین