کد خبر: ۹۲۲۲۲
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۵

وزیر بهداشت: با شروع فصل سرما منتظر موج بیماری هستیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر بهداشت اعلام كرد:« ممنوعیت خروج افراد بالای 65 سال و زیر 10 سال برای زائران حج تمتع همچون عمره است اما برای باقی افراد در كارگروه كشوری كه هفته آینده برگزار می‌شود، تصمیم گیری خواهد شد». 

كامران باقری لنكرانی در حاشیه مراسم تقدیر از نفرات برتر آزمون تخصصی و فوق تخصصی پزشكی و بزرگداشت روز پزشك افزود:«با توجه به گرمای هوا و موفقیت در فرهنگ‌سازی سیر شیوع بیماری آنفلوآنزای خوكی كم شده اما پیش‌بینی می‌شود با آغاز فصل سرما با موجی از بیماری مواجه شویم».
 
او ادامه داد:« برای نفرات برتر آزمون‌های تخصصی و فوق تخصصی اجازه گذراندن طرح در مراكز بزرگ درمانی و همچنین امكان شركت در امتحان فوق تخصص بعد از گذراندن یك سال طرح به جای 3 سال در نظر گرفته شده است». 

لنكرانی همچنین در خصوص برگزیدگان آزمون فوق تخصصی گفت:« گذراندن یك فرصت تحصیلاتی شش ماه در ایران یا خارج از ایران نیز از تسهیلاتی بوده كه در این زمینه در نظر گرفته شده است».
 
وزیر بهداشت دولت نهم با اشاره به حضور 115 هزار پزشك در ایران گفت:« اغلب این افراد، پزشك عمومی هستند كه با این كه درصد بالایی را تشكیل می‌دهند اما صدای كمی دارند و ما در این چهار سال سعی كردیم به پزشكان عمومی هویت بخشیم».
 
او به كارهای نیمه تمامش در طرح پزشك خانواده و هماهنگی بیمه‌ها اشاره و ابراز امیدواری كرد كه وزیر آینده این برنامه‌ها را به نحو احسن انجام دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین