کد خبر: ۹۲۲۴۳۵
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴

ابوترابی‌فرد: در سایه حضور و مشارکت مردم یک نظام سیاسی مقتدر شکل می‌گیرد

خطیب نماز جمعه تهران گفت: در سایه حضور و مشارکت مردم یک نظام سیاسی مقتدر شکل می‌گیرد و راه برای تحولات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی فراهم می‌گردد.
ابوترابی‌فرد: در سایه حضور و مشارکت مردم یک نظام سیاسی مقتدر شکل می‌گیرد
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران در مصلی امام خمینی (ره)، گفت: شما برادران و خواهران گران‌قدر و مردم شریف و سوگوار در مصیبت بزرگ عاشورا را به شناخت پیشوا و امام خویش و گام برداشتن در راهی که مدرسه رسالت و امامت فرا روی بشر تعریف کرده است توصیه می‌کنم. راهی که مدرسه عاشورا برای جامعه بشری تعریف کرد. اگر این مدرسه نبود امروز جامعه انسانی از معارف حیات‌بخش قرآن محروم بود.

وی در ادامه اظهار کرد: اگر حرکت عظیم عاشورا نبود دستگاه آلوده به ستم و جنایت اموی تمام دستاورد‌های حرکت عظیم پیامبر را پایمال می‌کرد. از آموزه‌های حیات‌بخش اسلام و قرآن کریم به‌خوبی استفاده می‌شود که قرآن برای جامعه انسانی یک طرح نو و جامعه پرداز و انسان‌ساز را ارائه کرده است. طرحی که در سایه حیات عقلانی و حضور در مدرسه وحی شناخته می‌شود و راه برای تحقق آن هموار می‌گردد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه تصریح کرد: آبادانی و عمران دنیا به‌عنوان آغازی برای رسیدن به حیات ابدی و ملکوتی عالم واپسین است. انسان عاقل و عالم پیامبر را می‌شناسد. خدا را می‌شناسد و بامعرفت خدا در محضر وحی و پیامبر او حاضر می‌شود. با فرامین انسان‌ساز و پیام آسمانی انسان تربیت می‌شود. این انسان تربیت شده در مدرسه عقل و وحی به جایگاهی دست پیدا می‌کند که قیام او قیام به قسط و عدل است. در تمام زوایای زندگی فردی و اجتماعی او علم و عدالت را مشاهده می‌کنید.

در سایه حضور و مشارکت مردم یک نظام سیاسی مقتدر شکل می‌گیرد

وی در ادامه تأکید کرد: ملاک برتری و رشد و تعالی دانش و تعهد به علم است. حضرت ابراهیم خطاب به عمویش که نقش پدری برای او داشت می‌گوید این فرزند تو به‌مراتب عالی علم و معرفت آراسته است. از من متابعت کن یعنی در پرتو علم و دانش حرکت کن. اگر جامعه این اولیا برتر الهی را شناخت، در سایه حضور و مشارکت مردم یک نظام سیاسی مقتدر شکل می‌گیرد و راه برای تحولات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی فراهم می‌گردد.

وی افزود: باید عالم در رأس هرم قدرت قرار گیرد. عالم علی بن ابی‌طالب است. او باید در رأس هرم قدرت قرار گیرد. جامعه باید به این شعور و ادراک برسد و او را انتخاب کند تا راه برای تحول فراهم گردد. امام و پیشوا و مقتدای جامعه باید شخصیتی باشد که مفاهیم و ارزش‌های اسلامی را بشناسد و به آن‌ها متعهد باشد. نقطه اعلی آن امام معصوم است که قرآن ناطق است. باید کنار امام صالح بایستیم و راه را برای یک تحول عظیم سیاسی و اجتماعی فراهم کنیم. این مکتب حسینی است.

وی در ادامه تأکید کرد: ده‌ها شخصیت برجسته در حول شخصیت اباعبدالله اجتماع کردند. یکی از این‌ها شخصیت برجسته زهیر است. در آستانه ورود به کربلا حضرت اباعبدالله به تحولات اشاره کردند که مؤمن باید آماده شهادت در راه خدا باشد. برای دفاع از دین و مدرسه پیامبر. در اوج ایثار در کنار حصرت اباعبدالله ایستادند. این مدرسه تکیه‌گاه مردم غزه بوده و دفاع مقدس محصول آن است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد در خطبه دوم نمازجمعه این هفته گفت: در ساعت‌های نخست امروز سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از اصابت پهپاد یافا که به دست توانای نوجوانان عالم هوشمند و پرانگیزه یمن ساخته شده است قلب تل‌آویو را مورد هدف قرار داد.

وی ادامه داد: این پهپاد اقتدار آفرین که بر اساس گزارشات رسمی نهاد‌های صهیونیستی در فاصله نزدیک به سفارت آمریکا فرود آمده است هشدار دیگری است برای پایان‌یافتن تجاوزات حیوانی درندگان صهیونیست به خواهران و برادران مقاوم و سلحشور مادر غزه که جان همه ما فدای قدم‌های استوار آنان باد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد تصریح کرد: فرزندان اقتدار آفرین پیامبر اعظم در طول ماه‌هایی که در برابر تجاوزات دنیای استکبار به سرکردگی آمریکا ایستاده‌اند برای امت اسلام حیثیت و آبروی دیگری را خلق کرده‌اند.

هرج و مرج کامل بر سربازان صهیونیستی در نوار غزه حاکم شده است

وی بیان کرد: نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی اظهار داشت ربازان صهیونیستی روزانه در غزه کشته می‌شوند و در صفحات تلویزیون با یکدیگر می‌جنگند دولت ازهم‌پاشیده است و کارایی ندارد. این ژنرال بازنشسته و کارشناس نظامی رژیم صهیونیستی اظهار داشت هرج و مرج کامل بر سربازان صهیونیستی در نوار غزه حاکم شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد اظهار کرد: در دست نبودن تجهیزات و خدمات لجستیکی هر چیزی که برای پشت برد کار ما لازم است وجود ندارد. شرایط رژیم صهیونیستی است. خدایا رزمندگان سلحشور غزه را بر دشمن نشان پیروز بفرما.

انتخابات ریاست جمهوری از عوامل مهم و کلیدی افزایش سرمایه اجتماعی است

وی گفت: انتخابات ریاست‌جمهوری اسلامی در روز‌های هشتم و پانزدهم تیر در دو مرحله با مشارکت بیش از ۵۵ میلیون از هم‌وطنان عزیز ما در اوج رقابت، سلامت و امنیت برگزار گردید و جریان‌های و نخبگان سیاسی کشور با تمام ظرفیت در این میدان پرشکوه و اقتدار آفرین حضور یافتند. 

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد ادامه داد: برگزاری شایسته انتخابات با هدایت رهبری معظم و عالی‌قدر و مدیریت شایسته سرپرست هوشمند و متعهد ریاست‌جمهوری برادر ارجمند جناب آقای دکتر مخبر و انتقال متین قدرت از دولتی به دولت دیگر با گرایش سیاسی متفاوت بسیار ارزشمند و در خور تحسین و برای ملت عزیز و سرافراز اقتدار آفرین است و برای ملت بزرگ ایران و جوانان عزیز امیدآفرین و نشاط افزا است. 

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: بدون تردید خواهران و برادران عزیز این انتخابات از عوامل مهم و کلیدی افزایش سرمایه اجتماعی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد بیان کرد: این رویداد مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی که حکایت از ظرفیت استثنایی نظام جمهوری اسلامی ایران دارد رشد و بالندگی ملت عزیز را در شرایطی به نمایش گذاشت که شاخص‌های کلان اقتصادی حکایت از شرایط سخت و دشوار مردم شریف دارد و دشمنان ملت مقاوم و شجاع ایران که استقلال، عزت و اقتدار ملت عزیز را بر نمی‌تابند جنگی همه‌جانبه، پیچیده، سنگین ترکیبی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را بر ملت عزیز تحمیل کرده‌اند.

مهم‌ترین وظیفه و مسئولیت رهبری نظام در قانون اساسی تنظیم سیاست‌های کلی نظام است

وی ادامه داد: در این شرایط شما این حماسه بزرگ را خلق کرده‌اید. هندسه کلی حرکت نظام در مسیر کلی معین شده است. این است که رئیس‌جمهور منتخب در مناظره‌ها و گفتگو‌ها بار‌ها تأکید کردند که هدف دولت چهاردهم فراهم‌آوردن زمینه تحقق و اجرای سیاست‌های کلی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد اظهار کرد: لذا رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانی می‌فرمایند مهم‌ترین وظیفه رهبری در قانون اساسی تنظیم سیاست‌های کلی است. خیلی مهم است. رهبری معظم با اشراف کامل به وظایفی که رهبری نظام در برابر ملت ایران و جامعه اسلامی دارد می‌فرمایند مهم‌ترین وظیفه و مسئولیت رهبری نظام در قانون اساسی تنظیم سیاست‌های کلی نظام است.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد تصریح کرد: لذا باید این سیاست‌ها در جایگاه خود قرار بگیرد و قوای سه‌گانه، دستگاه اجرایی، دستگاه تقنینی، نهاد قانون‌گذاری، دستگاه قضایی، نیرو‌های مسلح، نهاد‌های امنیت‌آفرین و نهاد‌های فرهنگی همه باید در چهارچوب سیاست‌های کلی حرکت خود را تنظیم کنند و برنامه‌ریزی آن‌ها برای اجرای سیاست‌های کلی نظام باشد.

وی گفت: مسئله مهمی که به نظر می‌رسد باید موردمطالعه قرار بگیرد و نهاد‌های علمی و پژوهشی از ابعاد و زوایای مختلف به تحلیل و بررسی آن بپردازند تبیین دقیق و جامع علل اساسی بر زمین ماندن بسیاری از سیاست‌های کلی نظام است.

 حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد اظهار کرد: چرا بر زمین‌مانده است. باید این مسئله در دستور کار نهاد‌های علمی و پژوهشی قرار گیرد. با تبیین درست آن و برداشتن موانع از پیشروی آن راه را برای اجرایی‌شدن سیاست‌های کلی هموار کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد تأکید کرد: امید است دولت چهاردهم از تمام ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و مدیریتی و کارشناسی کشور برای فهم دقیق این موانع و برنامه‌ریزی برای رسیدن به نقشه راه جامع برای تحقق سیاست‌های کلی نظام دست پیدا بنماید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین