کد خبر: ۹۲۲۴۶۲
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰

کوه‌گشت در صفه اصفهان دوباره قربانی گرفت

حادثه سقوط از کوه صفه اصفهان باز هم قربانی گرفت و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان روز جمعه از جان باختن مردی ۳۲ ساله در این ارتفاعات خبر داد.
کوه‌گشت در صفه اصفهان دوباره قربانی گرفت
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش آتش‌نشانی اصفهان، این حادثه حدود ساعت پنج امروز به سامانه ۱۲۵ گزارش شد و تیم تخصصی نجات در کوهستان مستقر در ایستگاه شماره ۱۲ و گروه کمکی از ایستگاه سه آتش‌نشانی کلانشهر اصفهان در کوتاهترین زمان به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی اصفهان اظهار کرد: یک مرد ۳۲ ساله بر اثر سقوط از ارتفاع حدود ۵۰ متری کوه صفه در مسیر «تخت سیاوش» به سمت منطقه «تنوره بلند» بر اثر شدت جراحت وارده در دم جان باخته بود.

سرآتشیار محمد شریعتی افزود: با اجرای عملیات تخصصی که حدود ۲ و نیم ساعت طول کشید پیکر فرد جان باخته به مسیر اصلی منتقل و تحویل عوامل انتظامی شد.

به گفته وی، مسیر‌های کابل‌کشی و مشخص شده مجموعه تفریحی صفه بهترین و ایمن‌ترین راه به سمت قله در هنگام کوه‌گشت بوده و لازم است گردشگران برای پیشگیری از تکرار حوادث مشابه به این نکته دقت کنند.

حوادث سقوط از کوه صفه هر چند وقت یک بار در اصفهان خبر ساز می‌شود و با توجه به اخبار دریافتی، این سومین حادثه سقوط مرگبار از ارتفاعات صفه در سال جاری است.

به گفته امید باقری رییس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، در سال ۱۴۰۱ پنج نفر بر اثر سقوط از کوه صُفه، جان خود را از دست دادند؛ ۱۰۲ عملیات ویژه توسط عوامل آتش‌نشانی برای امداد و نجات افراد در معرض خطر در کوه صفه پارسال صورت گرفت و ۱۲۶ نفر از دام حوادث در این محل نجات یافتند.

کوه صفه با ارتفاع حدود ۲ هزار و ۲۰۰ متر از روزگاران کهن بعنوان پایگاه و پناهگاه مورد استفاده مردم بوده و اکنون نیز یکی از جاذبه‌های گردشگری اصفهان است.

وجود صخره‌های عظیم و بلند در نقاط مختلف صفه، ظرفیت خوبی در این مکان برای آموزش و تمرین کوهنوردی و سنگ نوردی ایجاد کرده است.

کوهستان صفه در جنوب اصفهان و در حاشیه بزرگراه شهدای صفه قرار دارد که با توجه به توسعه شهرنشینی، افزایش جمعیت و نیاز‌های ورزشی و تفریحی مردم با سیر صعودی حضور گردشگران مواجه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین