کد خبر: ۹۲۲۴۶۷
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۳

امام جمعه بوشهر: آمار سقط جنین نگران‌کننده ا‌ست

امام جمعه بوشهر آمار سقط جنین را نگران کننده دانست و تأکید کرد: در شرایطی که نیاز به رشد جمعیت داریم باید مواظبت شود سقط جنین صورت نگیرد.
امام جمعه بوشهر: آمار سقط جنین نگران‌کننده ا‌ست
آفتاب‌‌نیوز :

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه انسان همواره مورد آزمایش و امتحان الهی قرار دارد، اظهار داشت: کسانی که در طریق و مسیر الهی قرار دارند، محبوب خداوند متعال و مردم می‌شوند که نمونه بارز آن سیدالشهدا حضرت امام حسین علیه‌السلام است.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر راه امام حسین (ع) را رسیدن به کمال و سعادت دانست و تصریح کرد: دنیاگرایی، انسان را از مسیر الهی دور می‌کند و کسانی که که در خط ائمه طهارت علیه‌السلام قرار دارند پیروز امتحان الهی هستند و موفقیت آنان تضمین شده است.

خطیب نماز جمعه بوشهر در ادامه با گرامیداشت هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر این مهم را فریضه مهم الهی دانست و بیان کرد: هدایت انسان به سمت خوبی‌ها و سعادت به معنای امر به معروف، و پرهیز از بدی‌ها و گمراهى به معنای نهی از منکر است.

امام جمعه بوشهر نخستین آمرین به معروف و ناهی از منکر را خداوند متعال دانست و تصریح کرد: هر کسی که این فریضه الهی را اجرایی و عملیاتی می‌کند کار خدایی انجام می‌دهد و این مهم یکی از ضروری‌های حیات انسان محسوب می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر نجات‌گر و کمال آفرین است، گفت: این فریضه الهی جوهره پیشرفت شخصی و اجتماعی انسان و عنصر اصلی تحقق تمدن است.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، قیام امام حسین علیه‌السلام را احیا امر به معروف و نهی از منکر دانست و تأکید کرد: نهضت عاشورا حسینی در این فریضه الهی مفهوم پیدا می‌کند.

صفایی‌بوشهری با تأکید بر حمایت از مجریان و متصدیان امور فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر اضافه کرد: لازم است همگان از خانه تا محیط اجتماعی این فریضه الهی را در بخش‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مورد توجه قرار دهند.

وی با تشکر از هیئت‌های مذهبی، بانیان مساجد و حسینیه‌ها و مداحان در اجرا برنامه‌های دهه نخست ماه محرم گفت: این خدمتگزاران در راستای روشن نگه داشتن چراغ هدایت امام حسین علیه‌السلام در این ماه با عظمت نقش‌آفرینی کردند که مورد ستایش و سپاس است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با قدردانی از نیروی انتظامی و نهاد‌های امنیتی در برقراری امنیت پایدار در انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دهه نخست ماه محرم افزود: عملیات تروریستی در عمان توسط گروه تکفیری داعش علیه مراسم حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام محکوم می‌شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر خدمات رسانه صدا و سیما و اصحاب رسانه در پوشش مراسم ماه محرم را مورد ستایش قرار داد و گفت: هر مقدار مکتب حضرت امام حسین علیه‌السلام زنده نگه داشته و با زبان روز و حیات‌بخش تبلیغ شود زندگی دنیا و آخرت دارای شاخص‌های نجات‌بخش و کمال آفرین خواهد بود.

امام جمعه بوشهر وحدت ولایی ملی در فضای سیاسی جامعه را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: همانگونه که امام راحل و مقام معظم رهبری بیان کرده‌اند همه باید در یک فضای وحدت، هماهنگ، در کنار هم بودن، وحدت ملی بر مبنای منظومه ولایت قرار داشته باشند و هر کس بخواهد از این منظومه خارج شود از ساختار نظام اسلامی ایران خارج شده، چون جوهره نظام اسلامی و اساس آن بر پایه ولایت است و در شرایط کنونی وحدت ولایی ملی یکی از امور مهمی است که باید محقق شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اظهار امیدواری در عملیاتی شدن فرهنگ و قانون عفاف و حجاب گفت: امیدوارم مجلس شورای اسلامی و دولت جدید این امر مهم براساس آموزه‌های اسلامی در شرایط کنونی به شکل جدی لحاظ و عملیاتی کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، با قدردانی از شورای نگهبان، این نهاد ارزشمند را شورای حفاظت و حراست از اسلامی بودن قوانین و انتخابات نظام اسلامی ایران دانست.

صفایی‌بوشهری، در ادامه آمار سقط جنین را نگران کننده دانست و تأکید کرد: در شرایطی که نیاز به رشد جمعیت داریم باید مواظبت شود سقط جنین صورت نگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین