کد خبر: ۹۲۲۴۸۱
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۳

مرکز ملی فضای مجازی: گزارشی از اختلال در ارائه خدمات ارتباطی نداشته‌ایم

مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد: ایران به دلیل تحریم‌ها، از سرویس‌های مایکروسافت استفاده نمی‌کند، سرویس‌های بومی از مدت‌ها قبل جایگزین سرویس‌های خارجی شده‌اند و تاکنون گزارشی از اختلال در ارائه خدمات نداشته‌ایم.
مرکز ملی فضای مجازی: گزارشی از اختلال در ارائه خدمات ارتباطی نداشته‌ایم
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش مرکز ملی فضای مجازی، این مرکز با اشاره به اختلال پیش‌آمده در خدمات شرکت مایکروسافت، اعلام کرد: از بامداد امروز (جمعه، ۲۷ تیر) به دلیل ایجاد اختلال در خدمات شرکت کرود استرایک/ CrowdStrike که یک شرکت امنیتی و همکار در مایکروسافت است، بسیاری کشورهای جهان در ارائه خدمات مختلف به مردم، دچار مشکل شده‌اند.

بر همین اساس، مرکز ملی فضای مجازی از ساعات اولیه بروز اختلال جهانی در سرویس‌های مایکروسافت فعال شد تا ارزیابی دقیقی از وضعیت داشته و وضعیت را مدیریت کند اما تاکنون هیچ‌ آسیب یا اختلالی در ارائه خدمات به مردم گزارش نشده است. ایران از سال‌ها پیش به دلیل تحریم‌های غرب از دریافت این خدمات منع شده بود و از همان سال‌ها با ابتکار عمل جوانان و نخبگان کشور، سرویس‌های جایگزین بومی، در داخل طراحی و اکنون همان سرویس‌ها عملیاتی است.

در عین حال، توانمندی‌های کشور در حوزه ارائه خدمات ابری بومی، قابلیت صادرات به سایر کشورها را هم دارد و آمادگی لازم جهت انتقال تجربه و یا صادرات محصولات این حوزه را داریم.

شرکت امنیتی کراود استرایک که تحت نظر مایکروسافت آمریکا فعال است، در واقع خدمات ابری به شرکت‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف جهان ارائه می‌دهد و به همین دلیل بسیاری رسانه‌ها، فرودگاه‌ها، شبکه‌های بهداشت و درمان و غیره در سطح جهان که از این خدمات استفاده می‌کردند، دچار اختلال شده‌اند.

یک اختلال وسیع امروز (جمعه) سیستم‌های کامپیوتری جهانی را تحت تاثیر قرار داد؛ به طوری که پروازها در آمریکا و بسیاری کشورهای دیگر را لغو کرده است. پخش‌ زنده شبکه‌های تلویزیونی در انگلیس مختل شده و در استرالیا نیز شبکه‌های مخابراتی با اختلال روبرو شده است.

مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به مشکلات خدماتی «اقدامات کاهشی» انجام می‌دهد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین