کد خبر: ۹۲۲۵۴۹
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳

مصرف برق در خراسان جنوبی رکورد زد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: رکورد مصرف برق استان از ابتدای خرداد امسال تاکنون نسبت به سال گذشته بیش از پنج بار شکسته شده و روز ۱۴ تیر ماه با ثبت رکورد جدید به ۳۵۴ مگاوات رسید.
مصرف برق در خراسان جنوبی رکورد زد
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی دادگر روز شنبه افزود: با افزایش دمای هوا مصرف برق در ساعت ۱۲ روز پنجشنبه (۱۴ تیر) به ۳۵۴ مگاوات رسید که این عدد تاکنون برای مصارف روز در استان بی‌سابقه بوده و نسبت به بیشترین میزان ثبت شده سال گذشته، بیش از پنج درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: پیک مصرف برق سال گذشته در استان خراسان جنوبی ۳۴۸ مگاوات بوده که در سال جاری به بیش از ۳۵۴ مگاوات رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: روز‌های گرم‌تری در پیش است که نیاز مصرف را بیش از این خواهد کرد و در چنین شرایطی ضروری است اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف با جدیت دنبال شود که از جمله می‌توان به رعایت ساعات اوج مصرف از ساعت ۱۱ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۲۳ اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه مصرف برق در کشور و استان رشد غیرمتعارف داشته است، از تمامی مشترکان خواست با صرفه‌جویی حداقل ۱۵ درصدی، شرکت توزیع برق را در فصل پیک سال یاری کنند.

دادگر گفت: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته و گرمای بی سابقه برای ۲ هفته پیش رو، همکاری مشترکان خانگی و تجاری با استفاده نکردن از لوازم برقی پرمصرف در ساعت‌های اوج بار (۱۱ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۲۳)، استفاده از روشنایی روز، لامپ‌های کم‌مصرف، تنظیم دمای آسایش روی ۲۵ درجه و استفاده از دور کند کولر آبی و نصب سایبان روی کولر‌ها از جمله روش‌های ساده و کم هزینه برای مدیریت مصرف است.

وی به همکاری صنایع، کشاورزان، سازمان‌ها و نهاد‌های استان از جمله سپاه و بسیج، آموزش و پرورش، صدا و سیما و رسانه‌ها اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط موجود، فرهنگ سازی مدیریت مصرف در جامعه امری ضروری است که استفاده از ظرفیت تریبون‌های نماز جمعه، فضای مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات کمک زیادی به صرفه جویی در مصرف برق دارد.

مدیرکل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی ضمن قدردانی از فعالیت‌ها و خدمات کارکنان این شرکت همچنین همراهی مشترکان خانگی، صنعتی، کشاورزی و اداری، گفت: این همکاری‌ها همچنان تا پایان پیک بار تابستان ادامه یابد تا مشکلی در تامین برق پایدار استان ایجاد نشود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین